موفقیت فیلم «انگل» از کره جنوبی در مراسم اسکار، این فیلم را به فیلم شماره یک آمازون و اپل بدل کرد و سالن‌های سینماهای آمریکا را برای نمایش آن ۲ برابر ساخت و در بریتانیا رکورد شکست.

پایگاه خبری تئاتر: پس از موفقیت فیلم بونگ جون هو کارگردان کره‌ای در شب اسکار ۲۰۲۰، این فیلم در راس پرفروش‌های آی‌تیونز اپل و آمازون قرار گرفت.

در حالی که یکشنبه شب کمدی سیاه «انگل» جایزه بهترین فیلم سال را از اسکار نود و دوم دریافت کرد و برای نخستین بار در تاریخ جایزه اسکار بهترین فیلم به فیلمی غیرانگلیسی زبان اهدا شد، دوشنبه صبح فروش نسخه بلو-ری این فیلم در راس فروش فیلم‌های آمازون جای گرفت. این فیلم تا ۹ فوریه جایگاه پنجم را در این چارت در اختیار داشت. در «آی‌تیونز» نیز در راس پرفروش‌ترین فیلم در آمریکا قرار گرفت و پس از آن «جوکر»، «چاقوها بیرون» و «روزی روزگاری در هالیوود» ایستادند.

در حالی که «انگل» اولین فیلم کره جنوبی شد که اسکار دریافت می‌کند، کارگردان آن نیز جایزه بهترین کارگردان و بهترین فیلمنامه اوریجینال را از آن خود کرد. جایزه اسکار بهترین فیلم بین‌المللی نیز چهارمین جایزه این فیلم را برایش به ارمغان آورد.

نسخه دی‌وی دی و بلوری این فیلم دربرگیرنده یک پرسش و پاسخ با بونگ جون هو نیز است و از ۲۸ ژانویه ۲۰۲۰ در آمریکا در دسترس قرار گرفته است.

در همین حال تعداد سالن‌های نمایش دهنده این فیلم در آمریکا در اولین آخر هفته پس از اسکار ۲ برابر می‌شود و به بیش از ۲۰۰۰ سالن سینما افزایش پیدا می‌کند.

«انگل» تا کنون بیش از ۳۵ میلیون دلار در آمریکا فروش کرده و برآورد می‌شود فروش آن تا ۵۰ میلیون دلار هم برسد.

این فیلم در هفته افتتاحیه‌اش در بریتانیا ۱.۸۱ میلیون دلار فروخت و رکورد یک فیلم خارجی زبان در این کشور را در هفته افتتاحیه‌اش شکست.

«کورزون» توزیع کننده فیلم در بریتانیا گفته است از جمعه شمار سینماهای نمایش دهنده این فیلم ۳ برابر می‌شود و از ۱۳۶ سالن به بیش از ۴۰۰ سالن خواهد رسید.

فروش جهانی «انگل» تاکنون بیش از ۱۷۵ میلیون دلار بوده است. از این مبلغ ۳۵.۴ میلیون دلار آن در آمریکا بوده و در کشورهای دیگر ۱۴۰ میلیون دلار فروخته است که ۷۱ میلیون دلار آن در کره‌جنوبی بوده است.