دو نمایش «قهوه قجری» به کارگردانی آتیلا پسیانی و «تنها خرچنگ خانگی لای ملافه ها خانه می کند، اتللو» به کارگردانی ابراهیم پشت کوهی اجرای خود در تالار های اصلی و قشقایی مجموعه تئاتر شهر را آغاز کردند.

پایگاه خبری تئاتر: دو نمایش «قهوه قجری» به نویسندگی و کارگردانی آتیلا پسیانی و «تنها خرچنگ خانگی لای ملافه ها خانه می کند، اتللو» به نویسندگی و کارگردانی ابراهیم پشت کوهی در میان استقبال قابل توجه مخاطبان اجرای خود در تالار های اصلی و قشقایی مجموعه تئاتر شهر را آغاز کردند.

نمایش «قهوه قجری» با نگاهی به نمایشنامه «هملت» ویلیام شکسپیر به نویسندگی و کارگردانی آتیلا پسیانی از روز چهارشنبه 23 بهمن ماه ساعت های 19 و 21 با مدت زمان 70 دقیقه و  قیمت بلیت 70 تا 95 هزار تومان در تالار اصلی به صحنه رفت. در این نمایش ( به ترتیب حروف الفبا ) اصغر پیران، نوید جهان‌زاده، روح الله حق‌گوی لسان، هوتن شکیبا، نوید محمدزاده به عنوان بازیگری حضور دارند.

«قهوه قجری» که متن آن با نگاهی به نمایشنامه «هملت» شکسپیر نوشته شده، نخستین بار سال 1378 در جشنواره تئاتر فجر به صحنه رفت و سال 79  اجرای عمومی خود را در تالار چهارسو مجموعه تئاتر شهر انجام داد و با استقبال تماشاگران رو به رو شد.

این نمایش که بیست سال پیش با بازی بهرام ابراهیمی، محمد پورحسن، فرهاد شریفی، رضا فیاضی و آتیلا پسیانی اجرا شد، برای تماشگران نسل‌های قبلی، اثری خاطره‌انگیز است.

آتیلا پسیانی نویسنده، طراح و کارگردان نمایش «قهوه قجری» پیش از آغاز اجرای اول این اثر نمایشی خطاب به مخاطبان گفت: از طرف خودم ، بازیگران و سایر عوامل اجرایی نمایش از شما ممنونم که این اجرا را برای تماشا انتخاب کردید. ما طبق تصمیمی که در گروه اجرایی گرفتیم بنا داریم تا عواید حاصل از فروش بلیت اجرای اول و اجرای دوم نمایش «قهوه قجری» را برای کمک به سیل زدگان عزیز استان سیستان و بلوچستان اختصاص دهیم پس جا دارد باز هم از شما تشکر کنم که شما هم در این حرکت سهیم هستید.  به هر حال ما امیدواریم مردم شریف این منطقه با حمایت بیشتر مدیران و مردم با رفاه و آسایش زندگی کنند و ما دیگر شاهد اتفاقات تلخ و ناگوار نباشیم.

 در تالار قشقایی هم نمایش جدید دیگری با نام «تنها خرچنگ خانگی لای ملافه ها خانه می کند، اتللو» به نویسندگی و کارگردانی ابراهیم پشت کوهی از روز چهارشنبه 23 بهمن ماه ساعت 19 با مدت زمان 100 دقیقه قیمت بلیت 40 هزار تومان اجرای خود را آغاز می کند. در این نمایش اصغر همت، ناهید مسلمی، غلامرضا فرج زاده، ایمان اشراقی، مسیح کاظمی، منصور صوفی، گاتا عابدی به عنوان بازیگر حضور دارند.

صدرالدین زاهد نویسنده و کارگردان پیشکسوت تئاتر کشورمان از جمله هنرمندان شاخصی بود که در اولین اجرای نمایش «تنها خرچنگ خانگی لای ملافه ها خانه می کند، اتللو» حضور پیدا کرد.

در خلاصه داستان نمایش «تنها خرچنگ خانگی لای ملافه ها خانه می کند، اتللو» آمده است: « داستان اتللو این بار در جنوب ایران اتفاق می افتد.»