کارگاه‌های تئاتری توسط داریوش مودبیان، محمد چرمشیر، فرهاد تجویدی، شیوا مسعودی، آذر مبارکی و احسان فلاحت پیشه از تیر تا شهریور 93 برگزار می‌شود.

پایگاه خبری تئاتر: سومین جشنواره تئاتر شهر، در بخش کارگاه آموزشی خود میزبان 6 مدرس تئاتر در رشته‌های نمایشنامه‌نویسی، کارگردانی، بازیگری، دراماتورژی، تئاتر خیابانی و تئاتر عروسکی خلاق می‌شود.

کارگاه "از متن تا اجرا" توسط داریوش مودبیان، کارگاه "نمایشنامه نویسی" با حضور محمد چرمشیر، کارگاه "بازیگر و دغدغه‌ها" توسط فرهاد تجویدی، کارگاه "رویکردهای اجرائی در تئاتر " توسط شیوا مسعودی، کارگاه "تئاتر عروسکی خلاق" توسط آذر مبارکی و کارگاه "تئاتر و محیط" توسط احسان فلاحت پیشه از تیر تا شهریور 93 در مراکز فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار می‌شود.

بخش کارگاه‌های آموزشی جشنواره تئاتر شهر یکی از مهمترین بخش‌های جشنواره است که با هدف آشنایی هنرمندان و هنرجویان تئاتر هر ساله برگزار می‌شود.

ثبت نام در این کارگاه‌های آموزشی آغاز شده و علاقمندان می‌توانند با مراجعه به صفحه www.jashnvareteshahr.blogfa.com از تعداد جلسات، شهریه و تاریخ شروع هر کارگاه مطلع شده و برای ثبت نام به سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران مراجعه یا با دبیر خانه جشنواره تئاترشهر به شماره 88981675-021 تماس بگیرند.