انجمن روزنامه‌نگاران آسیایی ضمن تبریک به «بونگ جون هو» به سبب درخشش تاریخی در جوایز اسکار، این اتفاق را گامی مهم و رو به جلو برای سینمای آسیا دانست.

پایگاه خبری تئاتر: کمدی سیاه و اجتماعی «اَنگل» ساخته «بونگ جون هو» کارگردان اهل کشور کره جنوبی هفته گذشته و در جریان نود و دومین دوره جوایز سینمایی اسکار اتفاق بی‌سابقه‌ای را رقم زد و توانست به عنوان اولین فیلم غیرانگلیسی زبان جایزه اسکار بهترین فیلم را به خانه ببرد.

این فیلم همچنین جوایز اسکار بهترین کارگردانی، فیلم بین‌المللی و بهترین فیلمنامه اصلی را نیز کسب کرد تا سالی تاریخی برای سینمای کره جنوبی و درخشان برای سینمای آسیا را رقم بخورد.

در پیامی که انجمن روزنامه نگاران آسیایی به مناسبت این موفقیت بزرگ سینمای آسیا منتشر کرده‌، آمده است: در یک روز باشکوه برای آسیا، فیلم‌های آسیایی رو به جلو حرکت کردند و روح بدیع خلاقیت، عزم و پیروزی را در این قاره فراتر از مظاهر سختی‌ها و بدبینی‌ها نمایان کردند. انجمن روزنامه نگاران آسیا (AJA) این موفقیت بزرگ را به «بونگ جون هو» و تیم بااستعداد بازیگران این فیلم که به شکل فوق العاده‌ای کارگردانی شده بود و همچنین به شکل خاص به سینمای کره جنوبی و به شکل عام به سینمای آسیا تبریک می‌گوید. فیلم‌های آسیایی از آن چنان طرح داستان و ریزداستان‌های الهام بخش و تاثیرگذاری بهره‌مند شده‌اند که نگرش به آسیا به عنوان قاره‌ای اساسا ایستا رنگ باخته و کشورهایی آسیایی حالا به سبب پویایی سیاسی، اقتصادی، جنسیتی، طبقاتی و مذهبی مورد تمجید قرار می‌گیرند. (AJA) همچنان از جامعه بین‌المللی می‌خواهد که باورهای غالب خود درباره آسیا را تغییر دهد و با روایت‌های گوناگون درباره آسیا آشنا شود و از این طریق به شناخت به مراتب بیشتری نسبت به فرهنگ و هنر آسیا دست یابد. این گونه نگرش‌ها جهان را قادر می‌سازد تا چیزهای بیشتری درباره جوامع در حال تحول آسیایی فراگیرند و ظرفیت‌هایی را برای تعامل مثبت با فرهنگ، هنر و تمدن آسیایی ایجاد کنند.

انجمن روزنامه نگاران آسیایی (AJA) سال گذشته جایزه بهترین فیلمساز سال را به به سبب بازنویسی تاریخ سینمای کره جنوبی و آسیا به «بونگ جون هو» تقدیم کرده بود.

تراژدی- کمدی «اَنگل» که روایتگر داستان دو خانواده فقیر و ثروتمند و اتفاقات ناگواری است که برای آنها روی می‌دهد، سال گذشته به عنوان اولین فیلم از سینمای کره جنوبی توانست نخل طلای بهترین فیلم جشنواره کن را دریافت کند و در ادامه نیز موفق به کسب ۵۵ جایزه از جشنواره‌ها و رویدادهای سینمایی در آمریکای شمالی، اروپا، آسیا، خاورمانیه و .. شده است.