در مراسم اختتامیه این جشنواره که در سالن آمفی تاتر مهر در شهر کرد برگزار شد، شیرین ابوالقاسمی مدیر ملی طرح حفاظت از تنوع زیستی زاگرس مرکزی و دبیر جشنواره و سعید یوسف پور مدیرکل حفاظت محیط زیست استان و جمعی از مدیران کل ارگان های دولتی حضور داشتند.

پایگاه خبری تئاتر: مدیر ملی طرح حفاظت از تنوع زیستی زاگرس مرکزی در این مراسم به معرفی مختصری از طرح و اهداف آن و دلایل شکل گیری این جشنواره پرداختند و با اشاره به تاثیرگذاری عمیق زبان هنر بر مخاطب عام ابراز امیدواری کرد که از این طریق بتوان تهدیدات اصلی زاگرس مرکزی را به مردم و جوامع محلی (زاگرس نشینان) تبیین کرد.
او افزود: این جشنواره نقطه آغازی در ارتقای سطح فرهنگ و آگاهی و حساس سازی نسبت به مسایل محیط زیستی از زبان تئاتر خواهد بود که با کمک طرح حفاظت از تنوع زیستی زاگرس مرکزی و همکاری آموزشگاه هنری آرام شهرکرد به انجام رسید و امیدوارم با حسن نیت مدیران کل استانی و سازمان حفاظت محیط زیست در سال های آینده نیز تداوم پیدا کند. در پایان ازسوی هیات داوران تندیس بهترین طرح و نویسندگی به کاظم حیدری برای نمایش «زاگرس را نجات خواهند داد « اهدا شد و سوران حسینی برای نمایش «آوای زاگرس» و نمایش «من یک سنجاب می خواهم» نوشته بهزاد ترابیان رتبه دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.


هیات داوران همچنین لوح وتندیس بهترین کارگردانی را به نمایش «طلای کثیف»  از اصفهان اهدا کرد و نمایش های»حکایت پاطاق از زبان برز» به کارگردانی محمود فرضی نژاد ازاستان گیلان و اوای زاگرس به کارگردانی سوران حسینی از مریوان کردستان رتبه های دوم و سوم را به دست آوردند.
لوح بهترین بازیگران زن و مرد این جشنواره نیز بدون اولویت به محسن اسدی ، حسین امیری و مسعود ابراهیمی از اصفهان، خبات فتحی از کردستان و حدیث نیکرو و منیژه موحد از گیلان و سکینه صادقی ازچهارمحال و بختیاری اهدا شد.


 هیات داوران این جشنواره همچنین از مریم کاظمی، سید حامد حسینی، علی ترابیان و دانیال صالحی به عنوان بازیگران نوجوان تقدیر کرد.
در ادامه همچنین جایزه طراحی بهترین بروشور جشنواره به مهدی حسام الذاکرین برای نمایش آبادی از چهارمحال وبختیاری، تولید بهترین موسیقی به مهران مختاری برای نمایش طلای کثیف از اصفهان و بهترین طراح لباس به محمود فرضی نژاد از گیلان نیز اهدا شدهیات داوران درپایان چهار نمایش میدانی «زاگرس را نجات خواهند داد» به کارگردانی کاظم حیدری ازچهارمحال و بختیاری، «اوای زاگرس» به کارگردانی سوران حسینی ازکردستان ،»طلای کثیف» به کارگردانی مسعود ابراهیمی از اصفهان و حکایت پاطاق از زبان برز به کارگردانی محمود فرضی نژاد ازگیلان را به عنوان آثار منتخب برای اجرا در پایلوت های چهارگانه طرح حفاظت از تنوع زیستی زاگرس مرکزی واقع در استانهای چهارمحال وبختیاری (ناغان بلداجی) ؛اصفهان (دنا ونک )؛ فارس (کر کامفیروز) وکهگیلویه وبویر احمد (دنا غربی)انتخاب و معرفی کرد.


مدیر ملی طرح حفاظت ازتنوع زیستی زاگرس مرکزی و دبیر نخستین جشنواره تئاتر میدانی محیط زیست همچنین در پایان از همکاری صمیمانه استانداری چهارمحال و بختیاری ، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ، حوزه هنری و شهرداری شهرکرد در برپایی این جشنواره قدردانی کردند.