پایگاه خبری تئاتر: شماره ۲۰۰ ماهنامه فیلمنگار به عنوان آخرین شماره چاپی این ماهنامه تخصصی فیلمنامهنویسی منتشر شد. این آخرین شماره مکتوب و مجلد این ماهنامه تخصصی فیلمنامهنویسی به شمار میرود.
ماهنامه فیلمنگار از شماره ۲۰۱ (نیمه اسفند ۹٨) در قالب نسخه دیجیتال و از طریق سایت www.filmnegar.ir در دسترس علاقهمندان خواهد بود.
در بخش سینمای ایران این شماره، در بخش کشمکش، فیلمنامه "قصر شیرین" به همراه دو نگاه به این فیلمنامه و نیز تحلیلهایی بر فیلمنامه فیلمهای "قسم"، "سرکوب"، "کار کثیف"، "دوباره زندگی"، "زهر مار" و "کارت پرواز" منتشر شده است.
همچنین در بخش ایجاز، میتوانید نگاهی به فیلمنامه فیلمهای کوتاه اکران، خوابگردها، بدو رستم بدو و داستان کوتاه رضایت، گفتوگوی جمعی درباره فیلمهای کوتاه بهاره اکران را بخوانید.
پرونده آخرین شماره ماهنامه فیلمنگار که به صورت چاپی منتشر شده، به سینمای حماسی اختصاص دارد و یادداشتها و تحلیلهای ویژهای در این زمینه به همراه یک گفتوگوی جمعی به چاپ رسیده است.
بخش سیناپس سینمای جهان در این شماره به فیلمنامه فیلمهایی چون "علاالدین"، "ایالت اشغالشده"، "ققنوس سیاه"، "داگمن" و... پرداخته شده است و بخش یک فیلم یک فیلمنامهنویس، به هونگ سانگ سو برای فیلم "علف" اختصاص دارد. در بخش کشمکش سینمای جهان این شماره نیز فیلم "داگمن" با محوریت تعلق و طردشدگی مورد بررسی قرار گرفته است.
گفتوگو با هونگ سانگ سو درباره "علف" و متیو کارونه درباره "داگمن"، گفتوگوهای بخش از زبان فیلمنامهنویس این شماره فیلمنگار را تشکیل میدهد.
رازهای پنهان فیلمنامه موضوع این شماره کارگاه فیلمنامه فیلمنگار است و در بخش بنمایه به اقتباس ادبی و مقایسه تطبیقی برکینگ بد و هیولا پرداخته شده است.
پرونده شماره ۲۰۰ فیلم نگار به گفتوگو با مدیرمسوول و سردبیران و دبیران ادوار مختلف این ماهنامه تخصصی و گزارشهایی درباره اثرگذاری این ماهنامه بر جریان فیلمنامهنویسی در سینمای ایران به همراه فهرستنویسی و نظرسنجی و ... اختصاص دارد.
در شماره ۲۰۰ فیلم نگار همچنین فیلمنامه کامل "سانست بولوار" و "اصلا میتونی منو ببخشی؟" به همراه مطالب تحلیلی و یک گفتوگو چاپ شده است.