حسین مسافر آستانه از اجرای دوباره نمایش «برگشتن» در تماشاخانه «سرو» خبر و درباره برنامه‌های آینده تماشاخانه ایرانشهر توضیحاتی داد.

پایگاه خبری تئاتر: این کارگردان تئاتر و مدیر تماشاخانه ایرانشهر گفت: آثار منتخب برای اجرا در سال آینده مشخص شده و بر اساس جدول‌ زمان‌بندی و به ترتیب اولویت اجرا، به گروه‌های منتخب، برنامه اجرایشان را اعلام می‌کنیم.

او ادامه داد: سعی می‌کنیم برنامه را به صورت فصل به فصل اعلام کنیم زیرا سال گذشته اجرای بیش از هشت نمایش لغو شد و این گروه‌ها به دلایل متعدد نتوانستند نمایش‌های خود را در تایخ معین شده، به صحنه ببرند. این اتفاق به تدریج رخ داد و حتی به گونه‌ای نبود که بتوانیم طی یک خبر اعلام کنیم.

مسافرآستانه گفت: مجموعه این شرایط سبب شد تصمیم بگیریم که برنامه سال آینده را به صورت فصلی اعلام کنیم تا کمتر دچار مشکل تغییر برنامه بشویم.

به گفته او، برنامه بهار آینده تماشاخانه ایرانشهر در یک دو هفته دیگر معلوم می‌شود و بعد از قطعی شدن، اعلام خواهد شد.

مسافرآستانه که آبان و آذر امسال نمایش «برگشتن» را در تالار چهارسو تئاتر شهر اجرا می‌کرد، از اجرای دوباره این نمایش در تماشاخانه «سرو» خبر داد.

او گفت: این نمایش را از اواسط هفته آینده با یکی دو تغییر در گروه بازیگران به صحنه می‌بریم.

مسافر آستانه درباره اجرای دوباره این نمایش توضیح داد: اجرای ما در تئاتر شهر با اتفاقات گوناگونی همراه بود و چندین بار با تعطیلی رو به رو شدیم و برخی از تماشاگران نتوانستند اجرای ما را ببینند. به همین دلیل به دنبال فرصتی برای اجرای مجدد این نمایش بودیم و خوشبختانه به دعوت انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس قرار شد این نمایش را در تماشاخانه «سرو» به صحنه ببریم.

نمایش «برگشتن» با بازی فرید قبادی، شیرین بینا، مجید رحمتی، علی غابشی، فاطمه رادمنش، ابتسام بغلانی، ماهان عابدی، طاها عابدی، پونه شاملو در سی و هشتمین جشنواره تئاتر فجر نیز به صحنه رفت و برای اجرای دوباره آن یکی دو تن از بازیگران نمایش تغییر خواهند کرد.

در خلاصه داستان این نمایش که متن آن نوشته خیرالله تقیانی‌پور است، آمده: برگشتن یا برنگشتن، ساختن یا نساختن، رفتن یا ماندن، مرزِ تقابُلِ این دو، دغدغه‌ی شهری است که با خود در تضاد است.


منبع: خبرگزاری ایسنا