میکائیل شهرستانی از تلاش برای اجرای سه نمایشنامه «پرواز»، «سلام - خداحافظ» و «در پوست شیر» در نیمه دوم سال جاری خبر داد و عنوان کرد به دلیل شرایطی که این روزها تئاتر با آن روبه‌رو است ترجیح می دهد به جای بازی در آثار دیگران، خودش نمایشنامه های مورد علاقه اش را به صحنه ببرد.

پایگاه خبری تئاتر:  میکائیل شهرستانی بازیگر و کارگردان تئاتر، سینما و رادیو درباره فعالیت‌های اخیرش در حوزه تئاتر گفت: قصد دارم چند نمایشنامه را با هنرجویانی که در آموزشگاه‌های باران و آوا به آنها درس می‌دهم به صحنه ببرم. در حال حاضر مشغول تمرین نمایش «پرواز» با این هنرجویان هستم که مراحل پایانی را سپری می کند. این نمایشنامه نوشته خودم است و منتظر هستم مورد تائید مرکز هنرهای نمایشی قرار گیرد تا بعد از ماه رمضان آن را در تالار محراب به صحنه ببرم.

وی ادامه داد: همچنین تصمیم دارم نمایشنامه «سلام - خداحافظ» نوشته هما علیزاده را مهرماه در فرهنگسرای نیاوران اجرا کنم. این نمایش 8 اپیزود دارد که مدت زمان هر کدام حدود 10 دقیقه است. در تابستان نیز تلاش می کنم در باغ موزه قصر نمایشنامه خوانی به نفع خیریه داشته باشم. بسیار علاقمند به اجراهای خیریه هستم چون در این شرایط که اجرای تئاتر برای ما منفعت مالی ندارد روی صحنه بردن اجراهای خیریه حداقل هم خیر دنیا را در بر دارد هم آخرت.

این کارگردان و بازیگر نمایش‌های رادیویی متذکر شد: همچنین نمایشنامه «در پوست شیر» نوشته شون اوکیسی را هم برای اجرا در تئاتر شهر ارائه داده ام اما هنوز زمان اجرا مشخص نیست. این سه نمایش به شکل همزمان در حال تمرین هستند. تمرین های «پرواز» چند جلسه دیگر به پایان می رسد اما از تمرین های دو نمایش دیگر 9 - 10 جلسه بیشتر نگذشته است.

شهرستانی درباره کم کاری اش در حوزه بازیگری تئاتر یادآور شد: متاسفانه در سالهای اخیر شرایط کار کردن در تئاتر بسیار سخت شده است اما من تلاش می کنم در سال در یک نمایش به عنوان بازیگر حضور داشته باشم. سال گذشته نمایش «مرگ تصادفی یک آنارشیست» به کارگردانی مصطفی عبدالهی را کار کردم، قبل از آن هم در «مکبث» قطب الدین صادقی حضور داشتم. زمانی که هیچ حمایتی از یک نمایش نمی شود و در پایان هم ممکن است چیزی بدهکار شوی، ترجیح می دهم کار خودم را با هنرجویان کلاسهای بازیگری ام در سالن هایی که امکان اجرا وجود دارد، به صحنه ببرم.

بازیگر نمایش «سحوری» درباره بازخوردهای نمایشنامه خوانی «شازده کوچولو» که به تازگی آن را اجرا کرده است، توضیح داد: این نمایشنامه خوانی در دو سالن کانون پرورش فکری کودک و نوجوانان و فرهنگسرای اندیشه سه اجرا داشت که خوشبختانه با استقبال خوبی از سوی مخاطبان روبرو شد. به خصوص شب اول اجرا در کانون پرورش فکری مبلغ قابل توجهی برای امور خیریه جمع شد که باعث خوشحالی است.

شهرستانی ادامه داد: در این نمایشنامه‌خوانی مژگان عظیمی در نقش شازده کوچولو، من در نقش خلبان و مردان کرات مختلف که شازده کوچولو با آنها برخورد می کند، قربان نجفی در نقش مار، بهناز بستان دوست در نقش روباه و سمیه موسوی در نقش گل سرخ حضور داشتند. ندا رضایی ساخت موسیقی را بر عهده داشت و الهام رضایی هم دستیار کارگردان این نمایشنامه خوانی بود.

بازیگر فیلم سینمایی «صداها» در پایان درباره تفاوتهای رادیو تئاتر و نمایشنامه خوانی توضیح داد: رادیو تئاتر پدیده نوظهوری است که تازه توسط ایرانی ها کشف شده و من در هیچ کجای دنیا نمونه اش را ندیدم. اما نمایشنامه خوانی در همه جا اتفاق می افتد و شیوه اجرایی اش هم به این صورت است که یک نمایشنامه بدون استفاده از جلوه های بصری توسط بازیگرانی که پشت یک میز نشسته اند، خوانش می شود.

نمایشنامه خوانی «شازده کوچولو» 23 خرداد ماه در سالن نمایش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در خیابان وزرا و 24 و 25 خرداد ماه در فرهنگسرای اندیشه خوانش شد.