الهام کردا بازیگر تئاتر و سینما با اشاره به استقبالی که از روی صحنه رفتن نمایش «هم هوایی» با بازی وی در شهر شیراز شده بود از اجرای مجدد نمایش «17 دی کجا بودی؟» به کارگردانی امیررضا کوهستانی بعد از نزدیک به 5 سال در کشور سوئیس خبر داد.

پایگاه خبری تئاتر:  الهام کردا بازیگر تئاتر و سینما درباره فعالیت های اخیرش در حوزه تئاتر به خبرنگار مهر گفت: به تازگی نمایش «هم هوایی» به کارگردانی افسانه ماهیان را در شهر شیراز روی صحنه داشتم که خوشبختانه کار با استقبال خوبی مواجه شد. تماشاگران شیرازی حرفه ای و به شدت علاقمند به تئاتر هستند و مسئولان تالار احسان در شیراز نیز در حد توانشان امکاناتی را که ما احتیاج داشتیم در اختیارمان قرار دادند.

وی ادامه داد: در این چند سالی که امکان به صحنه رفتن نمایشهای تهرانی در شیراز فراهم شده است، سطح سلیقه مردم بسیار بالا رفته تا جایی که مردم شیراز تئاتر بین‌های حرفه ای هستند و معمولا نمایشهایی که در تهران ویژه تماشاگران فرهیخته و روشنفکر روی صحنه می رود، بیشتر می پسندند. از آنجا که من نقش همسر شهید دوران را که شیرازی است، ایفا می کردم قبل از اجرا کمی نگران واکنش های مردم بودم اما خوشبختانه مخاطبان با کار ارتباط خوبی برقرار کردند.

وی در پایان درباره دیگر فعالیتهایش توضیح داد: چند پیشنهاد تئاتری داشته ام که در حال بررسی آنها هستم البته برخی از کارها را به دلیل سفری که قرار است با نمایش «17 دی کجا بودی؟» به کشور سوئیس داشته باشم، رد کردم. این اثر نمایشی قرار است اواسط تابستان امسال در فستیوالی در سوئیس به صحنه برود.

در نمایش «هم هوایی» روایتی مستندگونه از زندگی شهلا جاهد، مهناز دبیری‌فرد همسر شهید دوران و لیلا اسفندیاری کوهنورد به تصویر کشیده می شود. این نمایش نوشته مهین صدری است و فروردین و اردیبهشت امسال در تالار حافظ به صحنه رفته و 9 تا 13 خرداد نیز در شیراز اجرا شده است.

نمایش «17 دی کجا بودی؟» به نویسندگی و کارگردانی امیررضا کوهستانی کاری از گروه تئاتر مهر شیراز است که زمستان 88 با بازی نگار جواهریان، سعید چنگیزیان، مهین صدری، احمد مهرانفر و الهام کردا در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه رفته بود.