مهدی کوشکی این روزها مشغول تمرین و آماده‌سازی نمایش تازه خود است و البته به دلیل شیوع ویروس کرونا فعلا به مدت یک هفته تمرین خود را تعطیل کرده است.

پایگاه خبری تئاتر: این کارگردان و بازیگر تئاتر توضیحاتی درباره نمایش تازه خود ارایه کرد و در عین حال از مساله تهیه‌کنندگی در تئاتر به عنوان یکی از دغدغه‌های مهم خود سخن گفت.

او که فعلا نام موقت «حظیان» را برای نمایشش انتخاب کرده است، درباره انتخاب این نام توضیح داد: «حضیان»یک نام من درآوردی است که هم هذیان را در ذهن تداعی می‌کند و هم به معنای حظ بردن است و فعلا تمرکزم بر آماده کردن این نمایش است.

او که این نمایش را با حضور هنرجویان خود آماده اجرا می‌کند، ادامه داد: متن را بر اساس اتودهای هنرجویان می‌نویسم و کلیت نمایش درباره روابط انسان‌ها بویژه در خانواده‌هاست و به خشونت کلامی که در فضای خانه‌ها شکل می‌گیرد، می‌پردازیم.

کوشکی که به تازگی اجرای نمایش «اولئانا» را در تماشاخانه «شهرزاد» به پایان برده است، ابراز امیدواری کرد بار دیگر این نمایش را به مدت 20 شب در سالنی دیگر روی صحنه ببرد.

او در ادامه از موضوع تهیه‌کننده به عنوان یکی از دغدغه‌های خود در تئاتر سخن گفت و توضیح داد: امیدوارم برای اجرای نمایش‌های بعدی‌ام نیازی به تهیه‌کننده نداشته باشم چون عموما تهیه‌کنندگان ما در تئاتر کار خود را بلد نیستند. آنان معمولا تبلیغات و اطلاع‌رسانی را خود به عهده می‌گیرند و چون در این زمینه چندان با تجربه نیستند، فروش نمایش در گیشه پایین می‌آید و در نتیجه گروه اجرایی هم باید از حق و حقوق خود بگذرد چون تهیه کننده متضرر شده است و نمی تواند حقوق گروه را بپردازد.

کارگردان نمایش‌ «ولپن» در عین حال متذکر شد: البته من بیشتر به آن کسی فکر می‌کنم که به عنوان تهیه‌کننده سرمایه خود را به تئاتر می‌آورد و شاید بهتر باشد عنوان سرمایه‌گذار را به او بدهیم و در کنارش یک تهیه‌کننده کاربلد حضور داشته باشد که این سرمایه هدر نرود.

او که تابستان امسال با بازی در نمایش«اکلیل» روی صحنه بود، در پایان درباره تمرکز خود بر کارگردانی و حضور کمرنگش در عرصه بازیگری تئاتر گفت: فعلا ترجیحم بر کارگردانی است چون اصولا پیشنهادات چندان جذابی برای بازیگری در تئاتر نداشتم.

مهدی کوشکی به تازگی دیگر نمایش خود «ولپن» را نیز برای دومین بار روی صحنه برد.


منبع: خبرگزاری ایسنا