یک بازیگر تئاتر اصفهان گفت: خصوصی شدن مجتمع فرهنگی هنری فرشچیان راه رفیق بازی را در تئاتر بست و این مهم‌ترین اتفاق از ابتدای سال تاکنون است.

 پایگاه خبری تئاتر: مرتضی ریحانی در تشریح این موضوع ادامه داد: طی این سالها مجتمع فرشچیان گرچه به ظاهر قرار بود برای اهالی تئاتر باشد ولی برای همه تئاتری ها نبود و صرفا عده خاصی می توانستند به اجرا در فرشچیان برسند و همین مسئله این مجموعه مهم را به عنوان یک پتانسیل از دست رفته برای همه معرفی کرده بود.

او ادامه داد: اما با تغییرات مدیریتی که در بدنه این مجموعه از ابتدای سال تاکنون رخ داد می بینیم که فرشچیان می تواند در اختیارهمه گروههای تئاتری باشد و نه عده ای خاص برای کارهایی خاص.

ریحانی با ابرازخرسندی ازحضور بخش خصوصی در این زمینه اظهار داشت: بخش خصوصی که دغدغه فرهنگی داشته باشد می تواند گره گشای مشکلات تئاتر و بازکننده گره های کور این هنر در اصفهان باشد چرا که هم نگاه هنری دارد و هم نگرش اقتصادی و تلفیق این دو می تواند گیشه های کم رونق و راکد تئاتر اصفهان را که در ادارات زمینگیرشده است.

کارگردان نمایش رویای پدربزرگ درادامه عدم هماهنگی بین گروههای تئاتری و برخی اعمال سلیقه ها توسط نهادهای صادرکننده مجوز را یکی از آفت های بزرگ نمایش اصفهان دانست.

ریحانی همچنین تاکید کرد: مخاطب اصفهانی و نسلی که بزرگانی چون ارحام صدر را بر پرده نمایش دیده بود هنوز هم زنده است و حیات دارد ولی به سالن ها نمی آید چرا که بسیاری از تئاتری ها با خاص کردن نمایش ها و یا به اسم مخاطب خاص کارهایی را روی صحنه می برند که خودشان هم ازآنها چیزی سردرنمی آورند و همین ندانستن های ناشی ازکم سوادی هم مخاطبان را فراری داده و تعریف هنر مردمی و نمایش های عامه پسند را ذبح کرده و هم سلیقه بازبین ها را دچارتردید کرده است.