مدیر مرکز تئاتر «مولوی» با بیان این‌که تصمیم‌گیری درباره ازسرگیری فعالیت این مجموعه بر عهده دانشگاه تهران است، تاکید کرد تئاتر «مولوی» در زمانی بازگشایی می‌شود که تمام تدابیر بهداشتی لازم انجام شده باشد.

پایگاه خبری تئاتر: مدیر مرکز تئاتر «مولوی» با بیان این‌که تصمیم‌گیری درباره ازسرگیری فعالیت این مجموعه بر عهده دانشگاه تهران است، تاکید کرد تئاتر «مولوی» در زمانی بازگشایی می‌شود که تمام تدابیر بهداشتی لازم انجام شده باشد.

امیرحسین حریری گفت: در حال حاضر دانشگاه تهران تمام برنامه‌های جمعی و فوق برنامه خود را لغو کرده و ما نیز منتظریم تا تصمیمات لازم از سوی مراجع ذی‌ربط درباره ازسرگیری فعالیت‌های مرکز تئاتر مولوی به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های دانشگاه تهران گرفته شود.

او تاکید کرد: بدون شک وقتی این مجموعه بازگشایی می‌شود که تمام تدابیر لازم به لحاظ صحت و سلامت مجموعه و تمام مراجعه‌کنندگان در قالب گروه‌های نمایشی، مخاطبان و نیز کارکنان مجموعه تامین شده باشد.

این مدیر هنری افزود: هفته گذشته نامه‌نگاری‌هایی کردیم و خواستار تامین تجهیزات و وسایل بهداشتی شدیم تا هر زمان که مجموعه بازگشایی شود، به لحاظ بهداشتی از شرایط استانداردی برخوردار باشد. ضمن این‌که دانشگاه تهران این موارد را در تمام زیرمجموعه‌های خود رعایت می‌کند و اگر قرار باشد فعالیت ما از سر گرفته شود، حتما در فضایی امن خواهد بود.

حریری درباره تغییر احتمالی جدول برنامه‌های مرکز تئاتر مولوی در پی گسترش ویروس کرونا و تعطیلی مراکز فرهنگی و هنری توضیح داد: با همراهی‌ گروه‌هایی که نمایش‌های‌شان در حال اجرا بود و گروه‌هایی که بعد از عید در اولین نوبت اجرا بودند، تلاش می‌کنیم کمترین تغییر برنامه را داشته باشیم و مشکلات گروه‌ها را به حداقل برسانیم.

کارگردان نمایش «سین‌گاف» درباره برنامه‌های مرکز تئاتر مولوی خاطرنشان کرد: با توجه به اتفاقات ناخواسته‌ای که رخ داد، می‌کوشیم شرایطی ایجاد کنیم که گروه‌های نمایشی کمتر متضرر شوند و بتوانیم با انعطاف در برنامه‌ها، از این روزها عبور کنیم. قرار بود در این مقطع میزبان جشنواره تئاتر تجربه باشیم که این جشنواره فعلا به تعویق افتاده است و زمان برگزاری آن باید از سوی دانشگاه تهران اعلام شود. در هر صورت منتظریم تا دانشگاه برای فعالیت‌های جمعی خود مصوبات تازه را اعلام کند.

او با اشاره به جلسه‌ای که روز گذشته (ششم اسفندماه) میان مدیر اداره کل هنرهای نمایشی و سالن‌های خصوصی و دولتی تئاتر برگزار شد، افزود: در این جلسه از آقای کرمی مدیر اداره کل هنرهای نمایش درخواست کردیم گروه‌هایی که در این مقطع مشغول اجرای نمایش بودند و به دلیل این وضعیت متضرر شدند، به طور ویژه‌ای مورد حمایت قرار بگیرند و ایشان نیز این قول را دادند که نگاه حمایتی ویژه‌ای نسبت به این گروه‌ها داشته باشند. بر همین اساس از سوی سالن‌های نمایشی نامه‌نگاری صورت می‌گیرد و این گروه‌ها به طور خاص حمایت خواهند شد.

هفته گذشته در پی شیوع ویروس کرونا، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت تمام مراکز فرهنگی و هنری را به مدت یک هفته تعطیل کرد.


منبع: خبرگزاری ایسنا