عباس غفاری: گروه‌ها تصور می‌کنند فروش بلیت در فلان سایت بر افزایش آمار تماشاگران تاثیر می‌گذارد درحالیکه کیفیت اثر بیشترین کارکرد را در این زمینه خواهد داشت.

پایگاه خبری تئاتر: مدیر روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی کاهش اعتماد به نفس در بعضی گروه‌های نمایشی طی یک دوره خاص و تلقی اشتباه افزایش آمار تماشاگران توسط سایت‌های‌ فروش بلیت را عامل تن دادن هنرمندان به شرایط تحمیلی ازسوی سامانه‌های بلیت فروشی دانست.

عباس غفاری در ارتباط با نظر فعالان تئاتری که معتقدند مشکلات پشتیبانی و کیفیت ارائه خدمات توسط گیشه مجموعه تئاترشهر موجب گرایش هنرمندان به همکاری با سایت‌های متفرقه شده است؛ اظهار داشت: تا امروز چندین جلسه مشترک با حضور مدیرکل هنرهای نمایشی به همین منظور تشکیل شده که مسئول انجمن نمایش و مدیریت تئاترشهر به همراه دیگر دوستان هم حضور داشتند تا درباره این مسئله راه‌کارهایی پیش‌بینی و اجرا شود.

وی عملکرد گیشه مجموعه تئاترشهر را مثبت ارزیابی کرد و ادامه داد: خود گروه‌ها هستند که به جای بستن قرارداد با گیشه تئاترشهر از قبل با سایت‌های دیگر وارد مذاکره می‌شوند. بچه‌ها تصور می‌کنند فروش بلیت در فلان سایت بر افزایش آمار تماشاگران تاثیر می‌گذارد در حالی که کیفیت اثر بیشترین کارکرد را در این زمینه خواهد داشت.

این بازیگر و کارگردان تئاتر خاطرنشان کرد: متاسفانه بچه‌های تئاتر از یک دوره‌ به بعد اعتماد به نفس خود را از دست دادند؛ در حالیکه تجربه نشان می‌دهد اگر اثر نمایشی کیفیت قابل قبولی داشته باشد استقبال صورت می‌گیرد و سایت‌های فروش بلیت تنها امکانی برای انتخاب صندلی در اختیار تماشاگر می‌گذارند.

غفاری با اشاره به اینکه پهنای سایت گیشه تئاترشهر در حال گسترش است و تمام سالن‌های پایتخت را پوشش خواهد داد؛ بیان کرد: جالب اینجاست که بعضی گروه‌ها حتی پیش از بازبینی و دریافت مجوز اجرا از اداره کل هنرهای نمایشی پیش فروش بلیت‌های خود را در این سایت‌ها آغاز می‌کنند.

وی در واکنش به درصدهای بالایی که توسط سایت‌های فروش بلیت از گروه‌ها دریافت می‌شود؛ گفت: طبیعی است که اداره کل قصد اجبار گذاشتن برای فروش بلیت آثار از طریق سایت تئاتر شهر را ندارد. این گروه‌های تئاتری هستند که باید به خود بیایند و اعتماد به نفس پیدا کنند تا برای فروش بلیت به هر شرایطی تن ندهند.

مدیر روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی همچنین درباره انتقاد هنرمندان از چرخه بروکراسی اداری تئاترشهر که همکاری گروه‌ها با گیشه این مجموعه را دشوار می‌کند؛ اظهار داشت: این انتقاد صحیح است و ما به همین منظور جلساتی با خانم مقتدی مدیر مجموعه، آقای جودکی مدیر امور مالی و آقای گله‌دارزاده رئیس انجمن نمایش برای برطرف شدن این نقص برگزار کردیم که مشکل در حال برطرف شدن است.

غفاری در پایان تصریح کرد: حتی احتمال دارد نیروی بیشتری به مجموعه اضافه شوند تا امکان پشتیبانی بهتر از سایت گیشه فراهم شود. به هر حال آنچه نباید از نظر دور کنیم این است که مجموعه‌هایی مانند اداره کل هنرهای نمایشی و تئاترشهر در خدمت هنرمندان هستند و قطعا اگر اثری فروش بالا داشته باشد این اتفاق همه را خوشحال می‌کند. نقطه مشترک فعالیت‌های همه ما تئاتر است و پس طبیعی است استقبال تماشاگران و رونق سالن‌های نمایشی رضایت بخش باشد.