هر سال اواخر بهمن و اوایل اسفندماه اوج تولید برنامه‌ها و مسابقات تلویزیونی است که امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا اغلب این برنامه‌ها با مشکل در تولید مواجه شده‌اند.

پایگاه خبری تئاتر: تولیدکنندگان برنامه‌های تلویزیونی امسال نیز مانند سال‌های گذشته در تدارک تولید برنامه‌های ویژه ایام نوروز بودند که ویروس کرونا همه چیز را به هم ریخت.

این جمله را بارها و بارها از زبان برنامه‌سازان این روزها می‌شنویم که فعلاً دست نگه داشتیم و یا در تدارک برنامه‌ریزی برای تولید برنامه با توجه به شرایط جدید هستیم.

مشکل چیست؟ اغلب برنامه‌های تاک شو تلویزیون با حضور تماشاگرانی در داخل استودیو ضبط می‌شوند، همچنین مسابقات نیز خالی از حضور تماشاگر نیستند و حالا با شیوع این ویروس خطرناک که تقریباً نیمی از جهان را درگیر خود کرده است و ایران نیز از آن مستثنا نیست، حضور تعداد زیادی تماشاگر در محیط بسته استودیو عملاً کاری خطرناک است که ممکن است به شیوع هرچه بیشتر این ویروس کمک کند. بنابراین تولیدکنندگان یا ضبط برنامه‌های خود را موکول به زمانی دیگر کرده‌اند و یا از حضور تماشاگران صرف نظر کرده‌اند.

درواقع با این سر و شکل، اغلب برنامه‌ها دچار مشکل شده‌اند و معلوم نیست که قرار است برنامه‌ها به چه شیوه‌ای به روی آنتن بروند.

در حال حاضر زمان ضبط  فصل دوم برنامه‌هایی چون "اعجوبه‌ها"، "دورهمی"، "خندوانه"، "بچه‌محل"، "چهل تیکه"، "کودک شو" و بسیاری از برنامه‌های دیگر که با حضور تماشاگران حاضر در صحنه تولید می‌شود، مشخص نیست و برنامه‌سازان درصدد هستند یا مانند برنامه "عصر جدید" کلیه شرایط ورود و خروج تماشاگران را رصد کنند و آن‌ها را به استودیو بیاورند یا برنامه‌ای خالی از تماشاگر به روی آنتن بفرستند.


منبع: هنرآنلاین