اشکان خطیبی که پیش از تعطیلات کرونایی دو نمایش «پزشک نازنین» و «چخوف‌خوانی زیر نظر نماینده فدراسیون روسیه» را اجرا می‌کرد، تاکید کرد که بعد از عادی شدن شرایط، حتما اجرای ان دو اثر را از سر می‌گیرد.

پایگاه خبری تئاتر: این بازیگر و کارگردان تئاتر گفت: برای آماده شدن این دو نمایش دو سال و نیم با هنرجویان نوجوانم زحمت کشیده‌ام و کاملا مشخص است که بخواهم اجرای این نمایش‌ها را ادامه بدهم.

او ادامه داد: در زندگی‌ام اولویتی مهم‌تر از تئاتر ندارم. بنابراین چنین نیست که به دلیل برخی دیگر از پروژه‌ها، اجرای این نمایش‌ها را منتفی کنم. ضمن اینکه سرنوشت هنرجویانم و زحماتی که برای آماده‌سازی این دو نمایش کشیده‌اند، از هر چیزی برایم مهم‌تر است.

این کارگردان تئاتر که نمایش‌های خود را در تماشاخانه «سپند» اجرا می‌کرد، افزود: نمایش‌های ما در سالنی خصوصی اجرا می‌شد و در مجموعه‌ای دولتی نبود که محدودیت‌های خاصی داشته باشد. ضمن اینکه قرارداد داریم و در هر قراردادی عنوان می‌شود که شرایط ویژه در نظر گرفته خواهد شد. حالا هم در وضعیتی ویژه و بسیار بحرانی به سر می‌بریم و مسلما این وضعیت بر همه وجوه زندگی‌مان تاثیرگذار است اما قطعا بعد از پشت‌سر گذاشتن این وضعیت و عادی شدن شرایط، بار دیگر اجراهای خود را از سر خواهیم گرفت.

بازیگر نمایش‌های‌«خدای کشتار» و «پستچی پابو نرودا» یادآور شد: ما فقط هفت شب نمایش‌مان را اجرا کرده بودیم و طبیعی است که خواهان ادامه اجرای آن باشیم. این خواسته همه گروه‌های نمایشی است مگر کسانی که پروژه‌های دیگری در پیش داشته‌اند و برنامه‌ریزی‌شان دچار اخلال خواهد شد یا کسانی که فروش نمایش‌هایشان راضی کننده نبوده است.

دو نمایش «پزشک نازنین» و «چخوف‌خوانی زیر نظر نماینده فدراسیون روسیه» اجرای خود را با طراحی و کارگردانی اشکان خطیبی از ۲۴ بهمن در تماشاخانه «سپند» آغاز کرده بودند که به دلیل تعطیلات فعالیت‌های هنری در پی شیوع ویروس کرونا، اجرای این دو اثر نیز همانند دیگر نمایش‌های روی صحنه، متوقف شد.

«پزشک نازنین» بر اساس نمایشنامه‌ نیل سایمون برای دومین بار توسط او و هنرجویانش روی صحنه رفته بود.

«چخوف‌خوانی زیر نظر نماینده فدراسیون روسیه» نیز بر اساس نمایشنامه‌هایی از مایکل فرین، امید سهرابی و اشکان خطیبی، دیگر اثری بود که با هنرجویان او اجرا می‌شد.

تهیه‌کنندگی هر دو اثر را خانه بین الملل بامداد بر عهده دارد و بازیگران این دو اثر هنرجویان نوجوانی هستند که طی دو سال و نیم دوره آموزشی و تمرینی برای این اجراها آماده شده‌اند.