عامریان گفت:باید بخشی از هزینه ها با حمایت دولت و تخصیص یارانه تامین شود تا همه فشارها روی ما و سینمادار نباشد.

پایگاه خبری تئاتر: سید ابراهیم عامریان تهیه کننده سینما درباره گران‌ شدن بلیت سینما گفت: با توجه به وضع اقتصادی کنونی مردم، قطعا جزء آن دسته افرادی نیستم که بگویم قیمت ماورایی برای بلیت‌ها در نظر بگیرند، اما باید توجه داشت هزینه‌های فیلمساز نسبت به دو سال گذشته حدود پنج برابر شده است، پس چه فرد یا ارگانی جوابگوی ادامه حیات ما خواهد بود آیا تمهیداتی برای ما اندیشیده می‌شود؟

او افزود: اگر می‌گویم قیمت بلیت باید تا حدودی افزایش داشته باشد نه اینکه بخواهیم به جان مردم بیفتیم بلکه به خاطر دوام سینماست در غیر اینصورت و با این هزینه‌ها مجبور هستیم بایستیم و دیگر فیلمی تولید نکنیم، چون دخل و خرج همخوانی ندارد.

تهیه کننده «انفرادی» ادامه داد: با این شرایط ادامه راه ما با گران شدن پنج یا ده هزارتومانی بلیت سینما، منطقی نیست. البته من در جایگاهی نیستم که قیمت تعیین کنم، اما مسئولان امر باید برای این جریان نیز فکر کنند، چون به جز ما سینمادار و دیگر اعضای سینما نیز لطمه خواهند خورد.

عامریان در پاسخ به این سوال که آیا می‌توان گفت بخشی از ریزش مخاطب نسبت به سال قبل به علت گران‌تر شدن قیمت بلیت‌ها است، بیان کرد:اینطور نیست، چون نداشتن برنامه ریزی صحیح موجب ریزش مخاطب شد. زمان‌هایی بود که فیلم‌هایی با قدرت جذب مخاطب بالا روی پرده نبود، اما مخاطب تشنه فیلم دیدن بود.

تهیه کننده «دینامیت» ادامه داد: افزایش قیمت بلیت راهکار دارد، چون مانند سال ۹۸ که تصمیم‌های خوبی گرفته شد قرار نیست همه سینما‌ها یک نرخ باشند و مخاطب در طول هفته با قیمت‌های مختلفی روبرو می‌شود و امسال هم می‌توانیم اینگونه عمل کنیم این در کنار برنامه ریزی صحیح اکران باعث می‌شود ریزش مخاطب نداشته باشیم و هرمخاطبی طبق توان مالی، روز و سینمای خود را انتخاب کند و فیلم ببیند.

عامریان گفت:با پنج برابر شدن هزینه‌های فیلمسازی توقع گران شدن پنج برابری قیمت بلیت را نداریم، چون طبق توان مالی و وضعیت کنونی جامعه منطقی و انسانی نیست، اما باید بدانیم بخشی از هزینه‌های اضافه را تهیه کننده می‌تواند تامین کند و بخشی دیگر باید با حمایت دولت و سازمان سینمایی و یارانه هایی که در نظر می‌گیرند تامین شود تا همه فشار‌ها روی ما و سینمادار نباشد.


منبع: باشگاه خبرنگاران جوان