تماشاخانه سنگلج که چندی است بدون مدیری مشخص روزها را سپری می‌کند با چند نام برای حضور بر مسند مدیریت این سالن قدیمی و خاستگاه تئاتر ملی ایران مواجه شده است.

پایگاه خبری تئاتر: تماشاخانه سنگلج چندین دهه است که به عنوان خاستگاه تئاتر ملی و همچنین یکی از قدیمی ترین سالن‌های تئاتری ایران فعالیت می‌کند.

فعالیت این تماشاخانه نیز همچون سایر مکان‌های تئاتری با افت و خیزهای متعددی همراه بوده است؛ زمانی این تماشاخانه به حاشیه رفته بود و مدیران و مسئولان فرهنگی و هنری توجهی به آن نمی‌کردند. در مقطعی هم با حضور اتابک نادری تماشاخانه سنگلج رونق گرفت و بازسازی مناسبی هم در آن انجام شد ولی روزهای آرام سنگلج زیاد دوام نیاوردند.

وقتی اتابک نادری به دستور معاونت هنری سابق از تماشاخانه سنگلج به دفتر تئاتر استان‌های اداره‌کل هنرهای نمایشی رفت، تماشاخانه سنگلج باز هم بدون مدیر ماند تا بالاخره بعد از یک دوره اداره مجموعه با سرپرستی علیرضا مصلح تهرانی و یکبار هم بازگشت دوباره نادری ولی باز هم رفتن او (انتخاب وی به عنوان مدیر تئاتر شهر)، پریسا مقتدی مدیریت این تماشاخانه را برعهده بگیرد. البته با آمدن مقتدی به تئاتر شهر و برعهده گرفتن مدیریت قلب تئاتر پایتخت باز هم مدتی است که سنگلج بی مدیر مانده است.

این رفت و آمدها در دفتر مدیریت تماشاخانه سنگلج باعث شده تا یکی از اصلی‌ترین و در عین حال مهم‌ترین سالن‌های تئاتری ایران، مدیر مشخصی را برای برنامه ریزی و رسیدگی به امور نداشته باشد.

معرفی نشدن مدیری مشخص برای تماشاخانه سنگلج باعث شده تا گمانه زنی‌ها برای اینکه چه فردی مدیریت این مکان تئاتری را بر عهده می‌گیرد، آغاز شود.

جواد افشین نژاد، علی‌اصغر راسخ‌راد و کیوان نخعی از جمله گزینه‌هایی هستند که طبق شنیده‌ها به مدیریت بر تماشاخانه سنگلج نزدیک شده‌اند. غیر از جواد افشین ‌نژاد که سابقه مدیریت فنی مجموعه تئاتر شهر و همچنین معاونت اجرایی تماشاخانه ایرانشهر را در کارنامه کاری خود دارد، راسخ‌راد در عرصه کارگردانی تئاترهای مناسبتی و نخعی نیز به عنوان مدیر کتابخانه تئاتر شهر و همچنین فعال در بخش امور استان‌های اداره کل هنرهای نمایشی و اداره برنامه‌های تئاتر در عرصه هنرهای نمایشی فعالیت داشته‌اند.

باید دید که تصمیمات برای تماشاخانه سنگلج چه نتیجه‌ای خواهد داشت و چه کسی مدیریت این سالن تئاتری را بر عهده می‌گیرد.