مدیر تئاتر شهر تاکید کرد همه تلاش براین است در بازسازی جدید این مجموعه تجربه تلخ بازسازی قبلی تکرار نشود.

پایگاه خبری تئاتر: پریسا مقتدی گفت : همه ما خاطره نه چندان خوشایندی از بازسازی قبلی تئاتر شهر در سال 86 داریم و در بازسازی جدید تلاش می‌کنیم نه تنها آن خاطره تلخ تکرار نشود، بلکه آثار آن را از چهره این مجموعه پاک کنیم.

او در پاسخ به این پرسش که چه ضمانتی وجود دارد تا آن تجربه تکرار نشود،‌ توضیح داد: این احساس مسئولیت هم از طرف آقای طاهری مدیر اداره کل هنرهای نمایشی و هم من وجود دارد که آن اتفاق تکرار نشود. از سوی دیگر آقای شفیعی معاون اداره کل هنرهای نمایشی که تحصیلات مهندسی عمران و تئاتر را همراه با هم دارد‌، در کنار ماست و نظارت‌های لازم را انجام می‌دهد.

مدیر تئاتر شهر خاطرنشان کرد: به دوستانی که مسئولیت بازسازی را برعهده دارند، گفته‌ام در هیچ حوزه‌ای کارها را تحویل نمی‌گیرم مگر اینکه به تایید دوستان فنی تئاتر شهر و دیگر کارشناسانی که مورد قبول ما هستند،برسد. بنابراین، این تلاش وجود دارد و امیدوارم نتیجه خروجی‌اش رضایت بخش باشد. همه کوشش ما براین است در این بازسازی، وجوه هنری و فنی در کنار هم رعایت شود.

مقتدی درباره تاخیر در شروع پروژه بازسازی ادامه داد: وقتی مدیریت تئاتر شهر را برعهده گرفتم، متوجه شدم قرار بوده بازسازی بعد از اجرای نمایش «دن کامیلو» از نیمه دوم خرداد آغاز شود طبیعتا پیگیر امور اداری‌اش شدم اما متاسفانه در گفت وگو با دفتر طرح‌های عمرانی دریافتم هیچ نامه مکتوبی در این زمینه وجود ندارد و توافقات، شفاهی بوده است در حالیکه در سیستم اداری، همه چیز باید مکتوب باشد.

مدیر پیشین تماشاخانه «سنگلج» با اشاره به برگزاری جلسه‌ای درباره بازسازی تئاتر شهر اضافه کرد: این جلسه با حضور آقای طاهری‌، آقای شفیعی ‌،من‌، آقای افشین‌نژاد معاون پشتیبانی، مهندس معمار سرپرست دفتر طرح‌های عمرانی‌، مهندس جمالی مدیر شرکت پیکر نهاد به عنوان مجری پروژه‌، آقای اکاسره کارشناس دفتر طرح‌های عمرانی و مدیر پرژه برگزار شد و به گفته مهندس جمالی، در طی سه سالی که پروژه بازسازی جدید آغاز شده‌ است اولین جلسه‌ای بود که در این سطح مدیریتی برگزار شد که از این بابت بسیار خوشحالم زیرا نشان‌گر حساسیت بالای بازسازی تئاتر شهر از سوی مدیر اداره کل هنرهای نمایشی و دفتر طرح‌های عمرانی است.

مقتدی افزود: در آن جلسه قرار شد مدت زمان بازسازی تالار اصلی از 3 ماه به 5 ماه افزایش پیدا کند و از آن جا که اجرای «دن کامیلو» تا پایان خرداد تمدید شد‌، قرار براین بود دوستان‌ از تیرماه پروژه را آغاز کنند و آبان ماه کار را در یک پکیج کامل به ما تحویل دهند.

این کارگردان تئاتر ادامه داد: به دوستان گفتم ترجیح می‌دهم تمام بخش فنی‌، ماشینری‌، آکوستیک‌، صندلی‌ها،‌ کف صحنه و ... همه با هم انجام شود و اگر به لحاظ اعتباری‌، چنین امکانی وجود ندارد، بازسازی را از سالن کوچکتری آغاز کنیم اما کار آماده‌ای تحویل بگیریم تا وقتی هنرمندی سالنی را تحویل می‌گیرد، تمام نیازهایش تامین شده باشد.

مقتدی با اشاره به امضای این صورت جلسه گفت: دو، سه روز بعد آقای آکاسره مدیر پروژه و نماینده و کارشناس دفتر طرح‌های عمرانی تماس گرفت و گفت با بررسی‌های انجام شده و به دلیل حساسیتی که ما در زمان بندی پروژه داریم و از آن جا که بخشی از خریدها، به دلیل مشکلات گمرک و ارز انجام نشده است،‌ به صلاح دیدیم این زمان‌بندی به بعد از جشنواره تئاتر فجر موکول شود.

این مدیر هنری ادامه داد: این تصمیم هم نوعی دل مشغولی و هم آرامش خاطر برای ما به همراه داشت‌، از یک سو می‌دانستیم سالن بیش از اندازه و پیش از خرید متریال تعطیل نمی‌شود اما از سوی دیگر باید چند اثر نمایشی برای اجرا در این برهه پیدا می‌کردیم و همین برای ما ایجاد دلمشغولی می‌کرد.

پریسا مقتدی درباره تامین اعتبار برای بازسازی تئاتر شهر توضیح داد: سال 92 اعتبار تامین شد که باید تا پایان تیر ماه جذب شود و متعاقبا برای سال 93 تخصیص صورت بگیرد. با توجه به شرایط اقتصادی کشور‌، تخصیص‌ها خیلی به سختی صورت می‌گیرد و به همان اندازه باید با احساس مسئولیت هزینه شود به هر حال امیدواریم دفتر طرح‌های عمرانی در تخصیص و هزینه این بازسازی هم، مثل قبل در کنار تئاتر شهر قرار بگیرد.

مدیر تئاتر شهر درباره راه‌اندازی سیستم سرمایش سالن‌های این مجموعه به ایسنا گفت: الان در این زمینه مشکل و ضعفی نداریم اما کارگردان‌ها دوست دارند، سیستم خاموش باشد.با این حال از همان ابتدا به دوستان طرف قرارداد گفتم اگر فعلا بودجه مناسب بازسازی تالار اصلی نیست، می‌توانیم آن را در حوزه‌های دیگر از جمله سیستم سرمایش و گرمایش هزینه کنیم.

مدیر تئاتر شهر در پایان این گفت‌وگو یادآور شد: بازسازی تئاتر شهر در تمام تالارهای این مجموعه عملی می‌شود اما در اولین مرحله‌، از تالار اصلی آغاز خواهد شد.