هفدهمین جشنواره تئاتر مقاومت خرمشهر با معرفی برترینها در این شهرستان به کار خود پایان داد.

پایگاه خبری تئاتر: مراسم اختتامیه این جشنواره که زمان آغاز آن هر ساله با اما و اگرهایی همراه است جمعه شب در تالار خلیج فارس خرمشهر برگزار شد. در این جشنواره آثار هنرمندان 26 استان کشور و همچنین هنرمندان کشور عراق به روی صحنه رفت.

این آثار در سه بخش صحنه ای، خیابانی و نمایشنامه نویسی به دبیرخانه جشنواره ملی تئاتر مقاومت فتح خرمشهر رسیده است.

در این جشنواره در بخش تئاتر صحنه ای 123 اثر از 24 استان، در بخش تئاتر خیابانی 93 اثر از 17 استان و در بخش مسابقه نمایشنامه نویسی 55 اثر از 18 استان به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد.

تعداد 13 اثر از 9 استان به بخش صحنه ای، تعداد 12 اثر از شش استان به بخش خیابانی و در نهایت تعداد پنج اثر به بخش نمایشنامه نویسی راه یافتند.

در پایان این مراسم نیز برگزیدگان بخش های مختلف معرفی و مورد تقدیر قرار گرفتند که در بخش صحنه ای و در قسمت موسیقی، فواد عرب و حمید ابراهیمی برای موسیقی نمایش خداحافظ رفیق، مصلح شامور برای موسیقی نمایش پائیز نگفته بود و محمد قاسمی برای موسیقی نمایش روایتی تازه از قصه ای کهن مقام های اول تا سوم را به دست آوردند. در طراحی صحنه طراح صحنه نمایش خنگ مثل صبح، حسین ذوالفقاری و فواد رابحی برای نمایش جن‌ماهی‌های شط سرخ مقام های اول و دوم را به دست آوردند.

در بخش بازیگری روی صحنه شهرام سلطانی برای بازی در نمایش خداحافظ رفیق مقام اول، مجتبی مرادی برای بازی در نمایش بازمی‌گردم به خانه مقاوم دوم و مهرداد علیپور برای بازی در نمایش پاییز نگفته بود و محمد قاسمی برای بازی در نمایش خنگ مثل صبح، مشترکا مقام سوم را به دست آوردند. در این بخش ایرج قوشچی برای بازی در نمایش ماه‌گرفتگی، امیر باقریان برای بازی در نمایش جن‌ماهی‌های شط سرخ و فرهاد یزدان‌فر برای بازی در نمایش خون‌رقصه مورد تقدیر قرار گرفتند.

در بخش بازیگری زن روی صحنه نیز پری بارانی برای بازی در نمایش‌های روایتی تازه از قصه‌های کهن و خنک مثل صبح مقام اول، هاجر جان‌نژاد برای بازی در نمایش خون‌رقصه مقام دوم و ابتسام بغلانی برای بازی در نمایش خون‌رقصه و فریبا صادقیان برای بازی در نمایش باز می‌گردم به خانه مشترکا مقام سوم را به دست آوردند. همچنین در این بخش فروزان حسینی برای بازی در نمایش خنک مثل صبح مورد تقدیر قرار گرفت.

در بخش کارگردانی روی صحنه پری بارانی برای نمایش روایتی تازه از قصه‌های کهن مقام نخست، محمد قاسمی برای نمایش خنک مثل صبح مقام دوم و علی‌اکبر عبدیان برای نمایش پاییز نگفته بود و فواد رابحی برای نمایش جن‌ماهی‌های شط سرخ مشترکا مقام سوم را به دست آرودند. در بخش نمایشنامه‌نویسی روی صحنه نیز محمد قاسمی برای نمایش روایتی تازه از قصه کهن مقام نخست، شهرام سلطانی برای نمایش خداحافظ رفیق و مرتضی شاه‌کرم برای نمایش ما چهار نفر بودیم و حسین ذوالفقاری برای نمایش جن‌ماهی‌های شط سرخ مشترکا سوم شدند.

در بخش نمایش‌های خیابانی نیز و در بخش بازیگری بازیگری مرد علی قابشی برای نمایش حلقه آتش مقام نخست، مجتبی مرادی برای نمایش بابام نفس داد مقام دوم و محمد یوسفی‌زاده برای نمایش من و بابام و آرش ساربان برای نمایش حلقه آتش مشترکا سوم شدند. در این بخش از علی بناییان برای نمایش حلقه آتش و امین وحیدی‌پور برای نمایش پاکسازی تقدیر به عمل آمد.

بازیگری زن تئاتر خیابانی، مرجان قاسمی برای نمایش عطش و آتش مقام نخست، حدیث گودرزی برای نمایش عتیقه مقام دوم و آمنه پورحسینی برای نمایش در پیچ و خم مقام سوم را به دست آوردند. در این بخش از راضیه ده‌پایینی و مرجانه هوشمند برای بازی در نمایش رنجی به پهنای 25 سال سکوت تقدیر شد.

در بخش طرح و ایده، آرش ساربان و علی بناییان برای نمایش حلقه آتش مقام نخست، مصطفی کلیوندی برای نمایش پستچی نامه‌ها باد است مقام دوم و مجتبی خلیلی برای نمایش برزیل با طعم سمبوسه و حسین ذوالفقاری برای نمایش پیچ و خم دیدار مشترکا سوم شدند. در این بخش از احمد صمیمی برای نمایش پاکسازی و حیدری رضایی برای نمایش عطش و آتش مورد تقدیر قرار گرفت.

در بخش کارگردانی تئاتر خیابانی آرش ساربان و علی بناییان برای نمایش حلقه آتش مقام نخست، امین وحیدی‌پور و احمد صمیمی برای نمایش پاکسازی مقام دوم و علیرضا قاسمی برای نمایش بابام نفس داد مقام سوم را به دست آوردند.

بنا بر نظر هیات داوران نمایش‌های پاکسازی به کارگردانی احمد صمیمی و امین وحیدی‌پور، نمایش حلقه آتش کاری از آرش ساربان و علی بناییان و نمایش بابام نفس داد کاری از مجتبی مرادی به مرکز هنرهای نمایشی برای حضور در جشنواره‌های تئاتر سراسری کشور معرفی شدند.

در بخش نمایشنامه‌نویسی هیئت داوران ضمن تقدیر از عباس جان‌فدا نویسنده ای وای بر اسیری، محسن یاراحمدی نویسنده خواب‌های دنباله‌دار فرهاد و رویا، وحید درویش نویسنده هیچ چیز مثل مرگ تازه نیست و گلزار موسوی نویسنده آندرومدا، نیاز اسماعیل‌پور نویسنده مرا به خانه ببر را حائز رتبه نخست معرفی کردند. رضا گشتاسب نویسنده پاییز نگفته بود و ابراهیم امینی نویسنده شنود اشباح دوم شدند و عدالت فرزانه نویسنده زیر پلک ماه و نیما حسن‌بیگی نویسنده ما برای میهن‌مان جنگیدیم مقام سوم را به دست آورد.