کارگردان «کابوس‌های مرد مشکوک» با اشاره به اینکه این نمایش بعد از مناسب شدن شرایط مجدداً در سنگلج به صحنه می‌رود، عنوان کرد نداشتن امنیت شغلی هنرمندان در شرایط امروز نمود بیشتری می‌یابد.

پایگاه خبری تئاتر: ملیکا رضی کارگردان نمایش «کابوس‌های مرد مشکوک» که قبل از تعطیلی تماشاخانه‌ها در سنگلج روی صحنه بود درباره ادامه اجراهای این اثر نمایشی گفت: احتمال دارد از اوایل فروردین ماه تماشاخانه سنگلج بازگشایی شود و ما نیز بتوانیم ادامه اجراهایمان را از سر بگیریم. البته این اقدام بستگی به شرایط دارد و تا ایمن نشدن شهر و برگشتن شرایط به وضعیت عادی این اتفاق رخ نخواهد داد.

وی ادامه داد: ما تنها ۴-۵ اجرا داشتیم و بعد به ناگزیر ادامه اجرا متوقف شد بنابراین نمایش فرصت دیده شدن پیدا نکرد و ما نیز نتوانستیم تبلیغات مناسبی برای کار داشته باشیم البته با لطفا خانم مقتدی مدیر تماشاخانه سنگلج دوباره به صحنه برمی‌گردیم اما باید با تبلیغات درست تلاش کنیم نمایش بین مخاطبان تئاتر شناخته شود چون با اطلاع رسانی و تبلیغات مناسب است که مخاطبان ترغیب به دیدن آثار نمایشی می‌شوند.

رضی در پاسخ به پرسشی مبنی‌بر اینکه این امکان وجود دارد که بعد از بازگشایی تماشاخانه‌ها حضور مخاطبان در سالن‌ها کم رنگ باشد، بیان کرد: فکر نمی‌کنم مخاطبان از تئاتر رویگردان شوند چون معتقدم هر وقت فرصتی را از آدم‌ها دریغ کنند بعد از اینکه مجددا آن فرصت به آن‌ها داده شد، استقبال و هیجان‌شان برای بهره‌گیری از آن بیشتر خواهد شد. در مورد تئاتر و سینما و فعالیت‌های دیگر فرهنگی هم وضعیت همین است و امیدوارم که مخاطبان بعد از برطرف شدن بیماری و ایمن شدن سالن‌ها دوباره به این مراکز بازگردند. درست است که غیر از ما خیلی دیگر از گروه‌های تئاتری دچار ضرر و زیان شده‌اند اما من با دید مثبت به این مساله و حضور مخاطبان در تئاتر می‌اندیشم و پیشنهاد می‌کنم به جای تفکرات منفی، مثبت اندیش باشیم.

وی در پایان صحبت‌هایش متذکر شد: با وضعیتی که پیش آمده بیشتر از هر چیز به معضل نداشتن امنیت شغلی هنرمندان تئاتر پی می‌بریم چون در صورت تعطیل شدن کارها و بیکار شدن هنرمندان هیچ نهاد و ارگانی از آن‌ها حمایت نمی‌کند و حقوقشان پایمال می‌شود. کارمندان دولت در صورت تعطیل شدن مشاغل‌شان حقوق و معوقات خود را دریافت می‌کنند اما این امکان برای هنرمندان تئاتر وجود ندارد پس بروز چنین مشکلاتی به ما یادآور می‌کند که مساله نداشتن امنیت شغلی برای هنرمندان یک مساله ریشه‌ای و دایمی است و باید فکری به حالش اندیشید.

در این نمایش بازیگرانی چون بهرام سروری نژاد، امین اکبری نسب، پیمان یاقوتی، فاطمه نصرتی، امیررضا جلالی، مسعود پورجمشید، کوروش رخشنده پی به ایفای نقش می‌پردازند.

سایر عوامل این نمایش عبارتند از بازیگران سیاهپوش: محمد مهدی هاتفی، صدرا میرزایی، محمد حسین تاجیک، امیر حسین حجتی، کسری ریاحی وفا، گروه تقلید زنانه: عسل کاوئی، زهرا رحمتی علایی، الهه عباسی، یاسمن بخشی، کیمیا جعفری، علیرضا ابوطالبی، سانیا آقایی، دستیاران کارگردان: الهام سلیمی، محمدمهدی هاتفی، آهنگساز: بنیامین قهرمان، نوازنده تنبک: محمدمهدی سعادتی، نوازنده ویولن: فاطمه کاظمی، نوازنده تار: علی سوهانی، طراح صحنه: پیمان یاقوتی، طراح لباس: ملیکا رضی، طراح پوستر و بروشور: آزاده سرلک، عکاس و ساخت تیزر: امیر شیخ‌زاده، دستیار نور: نیلوفر آقازاده.


منبع: خبرگزاری مهر