اشکان خطیبی عنوان کرد بعد از عادی شدن شرایط و از بین رفتن خطر شیوع بیماری کرونا برای ادامه اجراهای ۲ نمایش «پزشک نازنین» و «چخوف‌خوانی زیر نظر نماینده فدراسیون روسیه» اقدام می‌کند.

پایگاه خبری تئاتر: اشکان خطیبی بازیگر و کارگردان تئاتر که قبل از تعطیلی تماشاخانه ها به دلیل پیشگیری از شیوع بیماری کرونا، ۲ نمایش «پزشک نازنین» و «چخوف‌خوانی زیر نظر نماینده فدراسیون روسیه» را با حضور تعدادی از هنرجویانش در تماشاخانه سپند روی صحنه داشت، درباره ادامه اجراهای این نمایش ها گفت: این نمایش در سالنی خصوصی اجرا می شد و ما نیز با تماشاخانه قرارداد داریم بنابراین تا زمانی که شرایط عادی نشود و خیال خودم راحت نباشد عجله ای برای اجرای نمایش ها ندارم.

وی ادامه داد: در اجرای این آثار رابطه تنگانگی بین شخصیت ها وجود دارد و بازیگران در تماس نزدیک با هم هستند بنابراین با وجودی که همه ما از این وضعیت و شرایط ناراحت هستیم اما تا زمانی که یک آسایش اولیه به وجود نیاید و شرایط عادی نشود با جان بازیگرانم بازی نمی کنم و اجرا نخواهم رفت چون در صورت بروز اتفاقی نمی‌دانم جواب پدر و مادرهای این نوجوانان را چه بدهم از همین رو فعلا منتظر خواهیم ماند.

خطیبی در پایان با اشاره به علاقه اش به ادامه اجرای نمایش بیان کرد: بازیگران این ۲ اثر نمایشی نوجوانانی هستند که در ۲ سال گذشته هنرجوی من بودند و طی دوره آموزشی شان برای روی صحنه رفتن آماده شده اند به همین دلیل حتما اجراها را ادامه می دهم البته بازیگران نوجوان نمایش هنرپیشگان حرفه ای نیستند که تعهدی برای حضور در کار دیگری داشته باشند و همگی برای این ۲ نمایش آموزش دیده اند و خوشبختانه پریسا بخت آور تهیه کننده نمایش نیز با وجود زیانی که می بیند با ما همراه است بنابراین از طرف گروه عجله ای برای شروع سریع اجراها نخواهم داشت.

«پزشک نازنین» بر اساس نمایشنامه‌ نیل سایمون با طراحی و کارگردانی اشکان خطیبی برای دومین بار است که توسط او و هنرجویانش روی صحنه می‌رود.

«چخوف‌خوانی زیر نظر نماینده فدراسیون روسیه» نیز بر اساس نمایشنامه‌هایی از مایکل فرین، امید سهرابی و اشکان خطیبی با طراحی و کارگردانی خطیبی دومین نمایشی است که با هنرجویان خطیبی روی صحنه خواهد رفت. تهیه کنندگی هر ۲ اثر را خانه بین الملل بامداد با مدیریت پریسا بخت آور بر عهده دارد.


منبع: خبرگزاری مهر