تهیه کننده سینما نسبت به ادامه فیلمبرداری برخی پروژه‌ها در شرایط فعلی و روزهای کرونایی واکنش نشان داد.

پایگاه خبری تئاتر: سید امیر سیدزاده تهیه کننده سینما در خصوص ادامه فیلمبرداری برخی پروژه‌ها با وجود شیوع ویروس کرونا گفت: ظاهراً با وجود خطر بالای ویروس کرونا و شیوع آن، فعالیت و فیلمبرداری برخی پروژه‌های سینمایی ادامه دارد و انگار تعدادی از افراد هم دچار این بیماری شده‌اند! متأسفانه نمی‌دانم چرا قانون مشخصی در این زمینه وجود ندارد تا قدرت بازدارندگی و تعطیلی این پروژه‌ها را داشته باشد؟!

وی افزود: مسئله مهم و فاجعه آمیز دیگری که اهالی سینما با آن درگیر شده‌اند، تعطیلی سینماهاست. البته نفس کار درست و منطقی است؛ اما باید بخش حمایتی نیز در دستور کار دولت، وزارت ارشاد و مسئولان و دست اندرکاران فرهنگی قرار بگیرد.

این تهیه کننده ادامه داد: به شخصه سال هاست می‌گویم باید صندوق بیمه فیلم‌های سینمایی تاسیس شود تا در مواقع اضطراری که سینما تعطیل می شود، بتواند بخشی از ضرر سرمایه‌گذار، تهیه کننده، سینمادار و ... را جبران کند.

سیدزاده افزود: در شرایطی که سینما در حالت عادی به خاطر پایین آمدن کیفیت آثار، تغییر ذائقه مخاطب برای دیدن فیلم‌های کمدی سخیف، در حاشیه ماندن فیلم‌های تامل برانگیز، ترافیک اکران و ... با مشکلات عدیده و مهم مثل افت مخاطب و رونق روبرو شده، کرونا و امثال آن می‌تواند تیر خلاصی بر پیکرش باشد. برپایی صندوق بیمه فیلم‌ها می‌تواند بخشی از درد‌های سینما را حداقل در چنین شرایطی کم کند.


منبع: باشگاه خبرنگاران جوان