نماینده جشنواره فیلم کن اعلام کرد کارکنان این مجموعه همچنان به کار و ارتباط خود با مسئولان برای برقراری این رویداد ادامه می‌دهند.

پایگاه خبری تئاتر: برگزار کنندگان جشنواره فیلم کن که قرار است از دو ماه آینده آغاز به کار کند، اعلام کردند علیرغم نگرانی‌های زیاد در صنعت فیلم و فیلمسازی در پی ویروس کرونا، همه مثل شرایط عادی در حال کار کردن هستند.

روز یکشنبه فرانسه اعلام کرده بود به منظور کاهش و جلوگیری از شیوع ویروس، تجمع‌های بیش از یک هزار نفر را ممنوع کرده بود و به همین خاطر بسیاری تصور می‌کردند که این اتفاق به برنامه امسال جشنواره کن پایان می‌دهد.

این سخنگو خطاب به گاردین گفت: هیچ چیزی تغییر نکرده است. کارکنان جشنواره در حال جاضر مشغول کار کردن هستند. روسای جشنواره نیز با شهرداری و بخشدار شهر کن در حال برقراری ارتباط هستند و تمام اقدامات اجباری را برای پیروی از قانون انجام خواهند داد.

گفتنی است روز پنجشنبه، مسئولان فرانسه تجمع‌های عمومی بیش از ۵ هزار نفر در فضا‌های عمومی را تا پایان ماه می‌ممنوع کرده بودند و زمان معتبر بودن محدودیت‌های جدید هنوز مشخص نیست.

بزرگترین سینمای این جشنواره ۲۳۰۰ صندلی دارد. سال گذشته این جشنواره ۱۲ هزار و ۵۰۰ نماینده را به خود جلب کرده بود. این جشنواره روز جمعه اعلام کرد که میزان تقاضا‌ها برای حضور در رویداد امسال ۹ درصد افزایش داشته است.

برگزار کنندگان جوایز فیلم ونیز و تورنتو که در اواخر تابستان برگزار می‌شوند، اعلام کردند که آن‌ها در حال بررسی اوضاع هستند و هنوز زود است که در مورد تغییر در برنامه‌ها صحبت کنند.