محمود تیموری که نمایش «من و در لجباز» ویژه کودک و نوجوان را در تالار «هنر» به صحنه برده است،گفت: اگر قصد داریم برای رده‌های مختلف سنی کودک و نوجوان، تئاتر داشته باشیم باید به سمت ایجاد سالن‌های تخصصی این‌گونه تئاتری برویم.

پایگاه خبری تئاتر: این کارگردان درباره جدیدترین کارش گفت: نمایش «من و در لجباز» داستان مردی 40 ساله است که به دلیل نوع تربیت‌اش به خود اتکایی نرسیده و با پدر و مادرش زندگی می‌کند تا اینکه برای اولین‌بار "در" خانه خراب می‌شود و این فرصتی برای این مرد است که وارد جامعه شود، او با این اتفاق با رویدادهای کمیکی مواجه می‌شود.

او درباره اینکه آیا این نمایش برای رده سنی خاصی مناسب است، ادامه داد: من در این کار به یک زبان خانواده رسیده‌ام، یعنی این نمایش به گونه‌ای است که هم خردسال، هم کودک و هم پدر و مادرها جذب آن می‌شوند.

تیموری با اشاره به اینکه نمایش «من و در لجباز» را در لایه‌های مختلف طراحی کرده است، تصریح کرد: من نمایش را در چهار لایه در نظر گرفتم، لایه سطحی برای خردسالان است، لایه بعد برای نوجوانان، لایه انتزاعی برای نوجوان و بخش پیچیده‌تر برای والدین تأثیرگذار است.

او با بیان اینکه نمایش «من و در لجباز» را با شیوه‌ای کارتونی اجرا می‌کند، گفت: سعی کردم در این کار از شیوه‌های مختلفی چون پانتومیم، لال‌بازی استفاده کنم تا به یک نمایش کم کلام برسم و هدفم را که بیان مفهوم خوداتکایی و اعتماد به نفس است را بیان کنم.

تیموری همچنین درباره شرایط اجرای تئاترهای تخصصی برای رده‌های مختلف سنی کودک و نوجوان مطرح کرد: ما در حال حاضر سالن‌های تخصصی تئاتر برای رده‌های مختلف سنی کودک و نوجوان نداریم. ما زمانی می‌توانیم بگوییم که تئاتر نوجوان داریم که سالن مختص به نوجوان را داشته باشیم.

او افزود: تئاتر کودک و نوجوان نیاز به چنین اتفاقی دارد چون دغدغه نوجوانان با کودکان متفاوت است. امروز هم یک تهیه‌کننده حاضر نیست که بر روی یک کاری که صرفا ویژه نوجوان باشد سرمایه‌گذاری کند چون برایش ریسک است، اگر می‌خواهیم به سمت تئاتر تخصصی کودک و نوجوان برویم نیاز به حامی دولتی داریم.

در اثر نمایشی «من و در لجباز»، محمود تیموری، محمد نصیری، پرویز حاجی‌زاده، مجتبی کوهرخای، محمدرضا ابراهیم‌پور، حمیدرضا بنده مرادی، مانی تیموری و علیرضا ابراهیم‌پور به عنوان بازیگر حضور دارند.

همچنین پروانه نوایی (دستیار کارگردان) و علی‌اشرف سماعی (طراح نور)، مهدی مریخ (موسیقی) این کار هستند.

 نمایش «من و در لجباز» تا 25 تیرماه ساعت 18 در تالار هنر اجرا می‌شود.