دو مستند ایرانی «خانه» و «چشم ماهی» به بخش مسابقه بین المللی جشنواره ویزیون دو ریل سوئیس راه یافتند.

پایگاه خبری تئاتر: مستند بلند «خانه» با نام بین المللی سیلویت به کارگردانی افسانه سالاری و «چشم ماهی» به کارگردانی امین بهروزراده برای شرکت در بخش مسابقه اصلی پنجاه و یکمین جشنواره بین المللی ویزیون دو ریل سوییس انتخاب شد.

مستند بلند «خانه» با نام بین المللی سیلویت به کارگردانی افسانه سالاری که برای شرکت در بخش مسابقه اصلی پنجاه و یکمین جشنواره بین المللی ویزیون دو ریل سوییس انتخاب شده است، در طول ۴ سال ساخته شده است و داستان خانواده‌ای افغانستانی در تهران را روایت می‌کند.

پسر جوان این خانواده که در ایران به دنیا امده و بزرگ شده است، تصمیم می‌گیرد برای اولین بار به افغانستان برود و در آنجا زندگی کند، کشوری که هرگز آن را ندیده است. این اتفاق، مسیر تازه‌ای برای خانواده رقم میزند.

این مستند که بصورت مشاهده گر ساخته شده است پیش از این منتخب فاندهای جشنواره ساندنس و جشنواره بوسان شده است و سال گذشته جایزه بهترین پیچ جشنواره کارلووی واری را از آن خود کرده است. افسانه سالاری کارگردان و تهیه کننده‌ی ایرانی این فیلم را در کالکتیو داکمانیاکس تهیه کرده است.

پنجاه و یکمین جشنواره بین المللی مستند ویزیون دو ریل از تاریخ 24 آوریل تا 2 می (5 تا 13 اردیبهشت) در کشور سوئیس برگزار می‌شود.

اطلاعات از «چشم ماهی» منتشر نشده است.