سینما‌های منطقه سانتا کلارا در کالیفرنیا اعلام کردند که از قانون ممنوعیت تجمع‌های زیاد معاف هستند.

پایگاه خبری تئاتر: شیوع ویروس کرونا باعث شده برخی مسئولان محلی آمریکا محدودیت‌هایی را برای تجمع اعمال کنند اما سینما‌های سراسر این کشور تصمیم دارند، همچنان باز بمانند و به کار خود ادامه دهند!

اوایل این هفته در سانتا کلارا واقع در کالیفرنیای شمالی دستور ممنوعیت رویداد‌هایی که باعث جمع شدن هزار یا بیش از این مقدار در یک مکان به صورت همزمان شود، صادر شد. این مکان‌ها شامل استادیوم ها، کنفرانس‌های بزرگ، سالن جلسات، سینما یا هر فضای داخلی دیگر می‌شود.

طبق اعلام انحمن ملی صاحبان تئاتر کالیفرنیا، این ممنوعیت بر روی سینمای‌های تجاری تاثیر نخواهد گذاشت؛ چرا که اعلام کرده اند هر سالن به طور انفرادی کمتر از هزار صندلی دارد.

طبق مصوبه این ایالت، محدودیت برای اجتماعات گسترده شامل فعالیت‌های عادی در فرودگاه ها، مراکز خرید و دیگر مکان‌هایی که ممکن است هزار نفر یا بیشتر در حال گذر در آن باشند، اعمال نخواهد شد. این محدودیت شامل محیط‌های اداری و خرده فروشی‌ها نیز نمی‌شود، اما باید فاصله امن با بقیه رعایت شود.

با افزایش موارد مبتلا به کووید ۱۹ در ایالات متحده آمریکا، نگرانی‌های هالیوود در مورد تاثیر آن روی سینما بسیار شده است. تا کنون اکران دو فیلم سینمایی «زمانی برای مردن نیست» و «پیتر خرگوشه» به خاطر نگرانی‌های ناشی از این ویروس به عقب افتاده است.