شهرام کرمی گفت: با توجه به مسئولیت دشواری که حوزه هنرهای نمایشی دارد و مطالبه بر حق هنرمندان، محدودیت‌هایی که اعتبارات و ساختار اداره کل هنرهای نمایشی برای فعالیت مؤثر و نقش حمایتی دارد، از سمت خود استعفا دادم.

پایگاه خبری تئاتر: شهرام کرمی مدیرکل هنرهای نمایشی که با انتشار متن کوتاهی در صفحه اینستاگرام خود خبر از خداحافظی‌اش از این اداره کل داد، درباره این تصمیم ناگهانی و دلایل آن گفت: مأموریت ۲ ساله من در اداره کل هنرهای نمایشی به پایان رسیده است و این را که تنها تا پایان سال در اداره کل هنرهای نمایشی خواهم بود به معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از حدود ۴ ماه پیش اعلام کرده بودم.

وی ادامه داد: اوایل ماه اسفند نیز به صورت کتبی موضوع پایان مأموریت خود را به معاون هنری یادآوری و تأکید کردم.

مدیرکل هنرهای نمایشی درباره دلایل خود برای استعفا تصریح کرد: با توجه به مسئولیت دشواری که حوزه هنرهای نمایشی دارد و مطالبه بر حق هنرمندان، محدودیت‌هایی که اعتبارات و ساختار اداره کل هنرهای نمایشی برای فعالیت مؤثر و نقش حمایتی دارد، از سمت خود استعفا دادم.

کرمی درباره وضعیت تعهدات مالی اداره کل هنرهای نمایشی به گروه‌های تئاتری با توجه به استعفای وی، تأکید کرد: تا زمانی که مسئول جدید اداره کل هنرهای نمایشی مشخص شود، پیگیر تمام مطالبات تئاتری‌ها هستم ضمن اینکه کارهای اداری این امر انجام شده و تنها منتظر پرداخت اعتبار هستیم. به محض پرداخت اولین اعتبار از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مطالبات تئاتری‌ها پرداخت می‌شود.

وی در پایان سخنان خود اظهار کرد: احساس کردم که دیگر نیروی لازم و کافی برای خدمت‌رسانی در اداره کل هنرهای نمایشی را ندارم و باید نیروی جدیدی وارد این حوزه شود. باید از همه همکارانم، معاون هنری و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که طی این ۲ سال فعالیت به من کمک کردند قدردانی کنم و بعد از این هم هر جا که باشم به عنوان یک خدمتگذار در خدمت تئاتر و هنرمندان تئاتر خواهم بود.

شهرام کرمی در متن خداحافظی خود از اداره کل هنرهای نمایشی، در اینستاگرام خود نوشت: «ماموریت من در این مرکز به پایان رسید. افتخار من بود در این مدت خدمتگزار خانواده خود باشم. در این دو سال از هیچ تلاشی برای خدمت به تئاتر و این مسئولیت دشوار دریغ نکردم. سختی کار زیاد بود و من بابت همه کاستی‌ها پوزش می خواهم. هنرمندان و همکاران در این کار با صبوری و گذشت به من کمک کردند. امیدوارم جامعه هنرمندان تئاتر که شایسته بهترین تکریم و عزت هستند با حضور یک فرد مسئول شاهد بهترین اتفاق‌های این حوزه در آینده باشند.»


منبع: خبرگزاری مهر