مهران مدیری، کارگردان و مجری دورهمی، پس از انتقادهای زیادی که در سه هفته گذشته از او شد، با انتشار متنی، از ادامه ضبط این برنامه بدون تماشاگر خبر داد.

پایگاه خبری تئاتر: شیوع ویروس کرونا در ایران، بسیاری از فعالیت‌های هنری را که مستلزم جمع شدن مردم بوده، لغو کرده است. با این‌حال، اصرار مدیران صداوسیما به ضبط برنامه‌های ترکیبی چون دورهمی با حضور صدها تماشاگر، انتقادهای زیادی را به دنبال داشته است.

اینک و پس از سه هفته بی‌توجهی به انتقادها، مهران مدیری سرانجام در صفحه رسمی برنامه دورهمی اعلام کرد که از شنبه (۲۴ اسفند)، این برنامه هم بدون حضور تماشاگران ضبط خواهد شد.

او که این‌روزها در حال ضبط دورهمی برای نوروز است، در ابن‌باره نوشت:

لازم دانستم به مردم عزیزم و جامعه هنری کشورم، این مطلب را اطلاع دهم که ضبط برنامه «دورهمی» با حضور پزشکان متخصص، سازمان هلال احمر، و تیم تخصصی وزارت بهداشت، با رعایت حداکثر موارد ایمنی و بهداشتی، در حال اجرا بود.
با وجود رعایت تمامی این موارد، به جهت حفظ سلامت مردم و تیم سازنده، تصمیم گرفتم از روز شنبه (۲۴ اسفند) ضبط برنامه بدون حضور تماشاگر انجام شود و با تمهیدات فنی تدوین، حضور تماشاگران به مجموعه اضافه شود.
کرونا و اطلاعات پیرامون آن

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۱۱ هزار و ۳۶۴ نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده و ۵۱۴ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و سه هزار و ۵۲۹ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

کیانوش جهانپور روز جمعه درباره آخرین آمار ابتلای قطعی و فوت ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در کشور بیان کرد: از ظهر دیروز تا امروز و بر اساس نتایج آزمایشگاهی، ۱۲۸۹ مورد بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و کل مبتلایان به این بیماری در کشور به ۱۱ هزار و ۳۶۴ نفر افزایش یافت.

وی ادامه داد: خوشبختانه تا کنون سه هزار ۵۲۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ بهبود یافته و ترخیص شده‌اند.

جهانپور گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۸۵ نفر از مبتلایان جدید کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۵۱۴ مورد رسید.

وی درباره موارد جدید بیماران کووید ۱۹ در کشور به تفکیک استان‌ها نیز اظهار کرد: تهران ۳۰۳ نفر، قم ۴۲ نفر، گیلان ۷۱ نفر، اصفهان ۱۱۰ نفر، البرز ۶ نفر، مازندران ۱۹۲ نفر، مرکزی ۴۸ نفر، قزوین ۱۲ نفر، سمنان ۳۸ نفر، گلستان ۲۱ نفر، خراسان رضوی ۱۱۰ نفر، فارس ۳۳ نفر، لرستان ۲۵ نفر، آذربایجان شرقی ۹۷ نفر، خوزستان ۱۵ نفر، یزد ۴۶ نفر، زنجان ۲۰ نفر، کردستان ۹ نفر، اردبیل ۱۵ نفر، کرمانشاه ۱۵ نفر، کرمان ۱۲ نفر، همدان ۱۰ نفر، سیستان و بلوچستان ۲ نفر، هرمزگان ۴ نفر، ایلام ۸ نفر، آذربایجان غربی ۲۵ نفر و استان‌های خراسان جنوبی، خراسان شمالی، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و بوشهر بودن موارد ابتلای قطعی جدید به ویروس کرونا جدید گزارش شده‌اند.

ویروس کرونا از اوایل دی ماه در «ووهان» واقع در استان «هوبی» چین پدیدار شد و تاکنون به حدود ۵۰ کشور از جمله آمریکا، فرانسه، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا و امارات%E۲%۸۰%۸C+متحده+%E۲%۸۰%۸Cعربی">امارات گسترش یافته و تا کنون جان هزاران نفر را گرفته است.
 پزشکان توصیه می کنند با خود مراقبتی، قرنطینه خانگی، پرهیز از سفر و رعایت بهداشت فردی می توان مانع از ابتلا و سرایت به ویروس کرونا شد.