قادر آشنا، مدیر کل جدید هنرهای نمایشی عنوان کرد: اولویت نخستمان در آغاز فعالیت ها مشخص کردن مطالبات هنرمندان و تخصیص اعتبار به آنها است.

پایگاه خبری تئاتر: قادر آشنا، مدیر کل جدید هنرهای نمایشی در نخستین گفت وگوی پس از انتصاب خود گفت: واقعیت این است که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای من تکلیف مشخص کرد و من احساس کردم تکلیفی بر گردنم است و می بایست آن را ادا کنم.

وی در ادامه افزود: این روزها کاملا هم به مسائل، مشکلات و بحران ها واقف هستم اما حس کردم در این شرایط سخت باید دینی ادا کنم وگرنه در شرایط معمولی همه می توانند کار کنند.

آشنا در پاسخ به این سوال که چه دغدغه ای پس از آغاز فعالیت ها در ذهن دارد و می بایست آن را به انجام برساند، گفت: نکات فراوانی این روزها در تئاتر ما وجود دارد که می بایست به آنها توجه کنیم هر چند آمدن من در مرکز یک مرتبه پیش آمد یعنی روز گذشته جناب وزیر با من صحبت کردند و امروز هم حکم من زده شد حتی من در تهران هم نبودم.

وی اظهار داشت: جواب سوالتان را اینطور بدهم که دغدغه ها زیاد است اما من تصورم این است که ما بتوانیم با حمایت های جناب وزیر، معاونت هنری و مجموعه استان ها، بخش عمده ای از مطالبات به جا مانده هنرمندان را برنامه ریزی کنیم تا پرداخت شود و مشکلاتشان کمتر شود.

آشنا در پایان گفت: انشالا با همکاری هنرمندان و مسئولان بتوانیم قدمی در راستای اعتلای فرهنگ تئاتر کشور برداریم.

به گزارش فارس، سیدعباس صالحی ، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ساعتی پیش در حکمی «قادر آشنا» را به عنوان مدیر کل هنرهای نمایشی منصوب کرد. در حکم سید عباس صالحی خطاب به قادر آشنا آمده است: «نظر به تعهد، توان و تجربیات ارزنده جناب عالی در عرصه های فرهنگی و هنری بنا به پیشنهاد معاون امور هنری به موجب این حکم به سمت مدیر کل هنرهای نمایشی منصوب می شوید.

هنرهای نمایشی به عنوان هنر بنیادین نقش بی بدیلی در بالندگی سایر رشته های هنری دارد و انتظار می رود با برنامه ریزی دقیق و تعامل سازنده با هنرمندان تئاتر نسبت به توسعه کمی و کیفی آن و همچنین کمک به فعال سازی مراکز کشف و پرورش استعدادهای درخشان نمایش کشور گام های موثری بردارید.»

آشنا پیش از این رئیس موسسه آموزش عالی علمی کاربردی فرهنگ و هنر، مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌های کهگیلویه و بویراحمد و البرز و سرپرست موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران بوده است.


منبع: خبرگزاری فارس