علی سرابی سریالی را با اقتباس از رمان «خون خورده» نوشته مهدی یزداری خرم برای توزیع در شبکه نمایش خانگی کارگردانی می‌کند.

پایگاه خبری تئاتر: علی سرابی رمان «خون خورده» نوشته مهدی یزدانی‌خرم را به تهیه‌کننده‌گی علی سرتیپی تبدیل به سریال در شبکه نمایش خانگی می‌کند.

«خون‌خورده» چهارمین رمان مهدی یزدانی‌خُرّم که در اسفند ماه سال ۱۳۹۷ منتشر شد.

حق ساخت این رمان از «نشر چشمه» خریداری شده و نگارش فیلمنامه‌ آن به دست تیمی به سرپرستی یزدانی‌خُرّم از هفته‌ آینده آغاز خواهد شد.

بنابر توضیحِ تهیه‌کننده، تولید اثر نیز از نیمه‌ سال ۱۳۹۹ آغاز می‌شود. علی سرابی کارگردان و بازیگر تئاتر ایران، در اولین تجربه‌ تصویری‌اش این پروژه‌ را کارگردانی خواهد کرد.

رمان «خون‌خورده» یازده بار تجدید چاپ شده داشته است. طبق اعلام تهیه‌کننده و کارگردان بعد از تعطیلات کرونایی، تیم نویسندگان و جزییاتِ اولیه‌ این پروژه اعلام خواهد شد.

سرتیپی با خرید حق ساخت نسخه خانگی این رمان قصد دارد یکی از رمان‌های معاصر ایران را در قالب پروژه‌ای بزرگ به دست مخاطبان سینما و سریال در ایران برساند. علی سرابی کارگردان این اثر در عین حال به عنوان کتابخوان نسخه‌ صوتی این رمان نیز حضور داشته است. نسخه‌ای که در روزهای آینده با موسیقی فردین خلعتبری منتشر می‌شود.

«خون‌خورده» قصه‌ پنج برادر است در سال‌های دهه‌ شصتِ ایران، از تهران تا اصفهان، از بیروت تا آبادان و از مشهد تا کلیسایی کوچک در محله‌ نارمک که ۲ روح بر صلیبِ لق‌اش نشسته‌اند... قصه‌ «برادران سوخته». برادرانی که گم شده‌اند.