دیدار احمد مسجدجامعی، حسین طاهری و حسین جمالی از تمرینات ˝باغ دلگشا˝ و انتشار فراخوان تمشاخانه آو برای اجرا در نیمه دوم سال، از جمله خبرهای دریافتی تئاتر هستند.

پایگاه خبری تئاتر:  احمد مسجدجامعی رییس شورای شهر تهران، حسین طاهری مدیرکل هنرهای نمایشی و حسین جمالی مدیرعامل بنیاد رودکی، شب گذشته 31 خردادماه، از تمرینات نمایش ˝باغ دلگشا˝ به کارگردانی پری صابری دیدن کردند.

 احمد مسجد جامعی این اثر را ارزشمند دانست و عنوان کرد: پری صابری پایه‌گذار این‌گونه متون ایرانی است که با زبان مخاطب امروز همخوانی دارد و تاریخ و فرهنگ ما را می‌سازد. پری صابری پیش از این نمایش "شمس و پرنده" را در پرونده کاری خود داشته است و این اثر نیز روایتی است از تاریخ ایران و زندگی نامه سعدی. امیدوارم هرچه زودتر شاهد اجرای این نمایش باشم.

همچنین حسین طاهری که اغلب از تمرین و اجرای نمایش‌ها دیدن می‌کند ضمن تشکر از پری صابری به واسطه انتخاب این اثر ارزشمند برای اجرا در سال جاری گفت: سعدی برای ما یکی از مفاخر بی‌نظیر زبان و ادبیات فارسی است و معرفی این شخصیت برای جامعه امروز ایران کار همه هنرمندان از جمله هنرمندان تئاتر است.

نمایش "باغ دلگشا" که نگاهی به زندگی‌نامه سعدی دارد و در مردادماه سال‌جاری در تالار وحدت روی صحنه می‌رود، علیرضا شجاع‌نوری، علیرضا ناصحی، مهدی تقی‌نیا، نازنین بابایی، فروغ قجابگلی، محمد احدی و.... به عنوان بازیگر ایفای نقش می‌کنند.