کارگردان نمایش «ناصر سعید طهرانی» از دانشجویان خواست تا از اجرای این نمایش حمایت بکنند‌.

پایگاه خبری تئاتر: داریوش رشادت که نمایش‌اش در تماشاخانه "ایرانشهر "به عنوان برگزیده جشنواره تئاتر دانشگاهی به صحنه خواهد رفت گفت: چون موقعیتی برای گروه‌های تئاتر دانشجویی است که بتوانند در یک سالن حرفه‌ای اجرا بروند، مطمئنا استقبال از این کار نتایج مثبتی برای تئاتر دانشجویی ما خواهد داشت.

او یادآور شد: این اثر در بخش مسابقه صحنه جشنواره تئاتر دانشگاهی حضور داشت و در بخش‌های بازیگری، کارگردان و نویسندگی کاندیدا شد و موفق به دریافت تندیس‌های بهترین بازیگری مرد و متن جشنواره شد و در مجموع جزو آثار برگزیده هفدهمین جشنواره تئاتر دانشگاهی بود.

وی ادامه داد: دکتر سرسنگی که خودشان عضو هیات داوران جشنواره بودند این قول را داده بودند که به آثار برگزیده جشنواره تئاتر دانشگاهی در تالار انتظامی خانه هنرمندان اجرای عمومی داده شود اما لطف بزرگ‌تری کردند و دو کار برگزیده جشنواره تئاتر دانشگاهی را برای اجرا در ایرانشهر انتخاب کردند.

این کارگردان با اشاره به برخی تغییرات نمایش‌اش نسبت به اجرای جشنواره، گفت: کارما همزمان با نمایش «قصر» کار آرمین جوان دیگر برگزیده جشنواره تئاتر دانشگاهی در سالن سمندریان اجرا خواهد شد‌، نمایش ما به دلیل اینکه فضایی اجتماعی و رئالیستی دارد دارای دکور ایستا بود اما الان به دلیل شرایط اجرایمان نمی‌توانیم از این نوع دکور استفاده کنیم برای همین تغییراتی را در طراحی صحنه ایجاد کرده‌ایم.

وی همچنین با اشاره به تغییراتی که در متن داشته است،خاطرنشان کرد:البته این تغییرات مربوط به مساله ممیزی نمی‌شود و صرفا تغییرات تکنیکی است.

کارگردان نمایش «رضا سعید طهرانی» درباره داستان آن توضیح داد: این نمایش قصه‌ای رئالیستی و نزدیک به گفت‌وگوهای روزمره خودمان دارد. وجه مشخصه‌ نمایش‌ما صمیمتی است که باعث می‌شود تماشاگر با آن راحت ارتباط برقرار کند می‌توان گفت، فضای این کار چیزی شبیه به نمایشنامه «سعادت لرزان مردمان تیره روز» نوشته علیرضا نادری است.

این کارگردان درباره داستان این نمایش عنوان کرد: اتفاقات نمایش در زمان عروسی "عبد" پسر خانواده رخ می‌دهد‌، پدر خانواده در شرف این عروسی با کاغذی رو به رو می‌شود که کل اتفاقات را بهم می‌ریزد.

رشادت در بخش دگیری درباره اجرای کارهای دانشجویی در سالن حرفه‌ای مثل تماشاخانه ایرانشهر گفت: من شاید در رویاهایم تا 15 سال آینده هم نمی‌دیدم که بتوانم در ایرانشهر اجرا بروم، فکر می‌کنم با این اتفاق این رخوتی که در دانشگاه‌های ما مثل دانشگاه تهران اتفاق افتاده است جایش را به امید بدهد چون دانشجویان هم این امید را پیدا می‌کنند که می‌توانند در سالنی مثل ایرانشهر اجرا بروند.

رشادت درباره برخی انتقادات که نسبت به حضور آثار دانشجویی در سالن‌های حرفه‌ای مطرح می‌شود، هم ابراز عقیده کرد: اگر بخواهیم براساس شایسته سالاری پیش برویم باید این فرصت در اختیار کارهای دانشجویی هم قرار بگیرد. بازیگرانی هستند که 30 سال است کار می‌کنند ولی هیچ رشدی نکرده‌اند اما بازیگری هم مثل نوید محمدزاده را داریم که شاید سابقه خیلی زیادی در بازیگری نداشته باشد اما خیلی خوب خودش را نشان داده است.

این کارگردان همچنین در بخش پایانی سخنانش گفت: اگر دانشجویی لیاقت حضور در ایرانشهر را داشته باشد باید این فرصت به او داده شود. البته آثار دانشگاهی مسئولیت بیشتری خواهند داشت چون اگر تماشاگر و استقبال خوبی داشته باشیم برای حضور تئاتر دانشگاهی در چنین سالنی امکان بیشتری در آینده فراهم می‌شود چون نشان داده‌ایم که کارهای دانشجویی هم می‌توانند تماشاگر زیادی داشته باشند اما اگر استقبال خوبی از کار نشود، گفته می‌شود که نباید به آثار دانشگاهی در تماشاخانه حرفه‌ای اجرا داده شود.

به گفته رشادت بلیت‌های نمایش ناصر سعید طهرانی همراه با تخفیف برای دانشجویان فروخته خواهد شد.

نمایش «ناصرسعید طهرانی» از 9 تیرماه ساعت 21 در سالن سمندریان تماشاخانه ایرانشهر اجرای خود را آغاز می‌کند.

در این اثر نمایشی که متن آن نوشته محمود احدی‌نیا است، محمد روشنی‌، امین اسفندیار، پونه پارسایی و نعیم بزرکار و ماهور الوند به عنوان بازیگر حضور دارند.

همچنین مصطفی مرادیان(طراح صحنه) و رضا رشادت(مشاور کارگردانی) هستند.