«مبارز» فیلمی خشنونت آمیز، رزمی و مهیج است که احساسات و عواطف بیننده را نیز با خود همراه می‌کند.

پایگاه خبری تئاتر: فیلم Warrior (به فارسی:مبارز) فیلمی در ژانر درام و رزمی به کارگردانی گوین اکونر است که در سال ۲۰۱۱ منتشر شد. فیلم با تحسین مثبت منتقدان و تماشاگران همراه بود. منتقدان دلیل اصلی موفقیت فیلم را این می‌دانند که برعکس بسیاری از فیلم‌های مبارزه‌ای و کلیشه‌ای، تمرکز خود را به جای مبارزات روی رابطه سه شخصیت اصلی گذاشته‌ است.

این فیلم سکوی پرتاب تام هاردی بود که باعث شد بیشتر از قبل نزد منتقدان و به خصوص تماشاگران شناخته شود و در طی سال‌های آینده تبدیل به یکی از بهترین بازیگران مرد سینما شود.

مبارز، اگرچه در رده فیلم‌های رزمی دسته بندی می‌شود، اما بارِ درام آن به قسمت رزمی و اکشن آن می‌چربد و صحنه‌های اکشن در اختیار درام فیلم بوده و بر دلایل حضور دو شخصیت اصلی روی رینگ مبارزه تمرکز می‌کند.

داستان فیلم: تامی که تفنگدار سابق نیروی دریایی است بعد از مدت‌ها به کشورش بازمی‌گردد و به خانه پدرش می‌رود که پیش‌تر مردی دائم‌الخمر بوده و اکنون توبه کرده و تبدیل به مردی مذهبی شده که مدام کلیسا می‌رود. تامی از پدرش که در دوران جوانی مثل خودش عضو ارتش بوده می‌خواهد که به او در تمرینات سخت برای شرکت در مسابقات «هنر‌های رزمی ترکیبی» کمک کند.

بازیگران: نام هاردی، جوئل اجرتون، جنیفر موریسون، فرانک گریلو، نیک نولتی، کوین دان، برایان کالن و دنزل ویتاکر بازیگران این فیلم سینمایی هستند. مبارز نامزد یک جایزه اسکار برای بهترین بازیگر نقش مکمل مرد بود که آن را بدست نیاورد.

فروش گیشه: این فیلم سینمایی با وجود موفقیت و مورد توجه قرار گرفتن از سوی منتقدان، فروش خوبی ندارد. ۲۵ میلیون دلار بودجه‌ای است که برای ساخت این فیلم خرج شد، اما در نهایت، مبارز به فروشی ۲۳ میلیون دلاری رسید.

امتیاز مخاطبان و منتقدان این فیلم سینمایی در راتن تومیتوز به ترتیب ۹۲ و ۸۳ است که نشان از محبوبیت فیلم در بین هر دو گروه دارد. منتقدان متاکریتیک امتیاز ۷۱ و IMDb نیز ۸.۲ را برای این فیلم ثبت کرده است و اکنون یکی از ۲۵۰ فیلم برتر تاریخ در IMDB محسوب می‌شود.