کوروش نریمانی معتقد است شرایط پیش آمده به دلیل شیوع ویروس کرونا تلنگری برای همه بود تا بدانند از فرصت های زندگی خود به درستی استفاده کنند.

پایگاه خبری تئاتر: کوروش نریمانی نمایشنامه نویس و کارگردان تئاتر درباره فعالیت‌های خود در روزهای قرنطینه خانگی برای جلوگیری از گسترش شیوع ویروس کرونا گفت: یک نمایشنامه از قبل داشتم که این روزها فرصت خوبی بود تا آن را به صورت کامل بازنویسی کنم. این اثر که هنوز نامی قطعی برای آن انتخاب نکرده‌ام، نمایشنامه کمدی با همان حال و هوای فانتزی کارهای قبلی‌ام است.

وی یادآور شد: قبل از شروع ماجرای کرونا هم صحبتی با سعید ابوطالب داشتیم و طرح سریالی برای شبکه نمایش خانگی را قطعی کردیم و قرار بود فیلمنامه مجموعه مدنظر را بنویسم که فعلا به خاطر وضعیت موجود، این کار متوقف شده است.

نریمانی با اشاره به همکاری خود در برگزاری کارگاه «نمایش کمدی» در پروژه «چهار فصل تئاتر ایران» در حوزه هنری، افزود: با برگزاری این کارگاه نمایشنامه‌نویسی، چند اثر تولید شد که به کوروش زارعی مدیر هنرهای نمایشی حوزه و ایوب آقاخانی مدیر پروژه چهارفصل پیشنهاد دادم یکی از آثار را به همراه بچه‌های کارگاه «کمدی خلاق» که خودم برگزار کرده بودم، کار کنیم و با حمایت حوزه هنری روی صحنه برود که به دلیل وضعیت پیش آمده توسط ویروس کرونا، این کار هم متوقف شده است.

این نمایشنامه‌نویس و کارگردان شناخته شده تئاتر ایران با بیان اینکه حدود ۳ سال درگیر فعالیت‌های آموزشی در زمینه تئاتر بوده، اظهار کرد: خیلی دوست دارم در سال جاری از کارهای قبلی و همچنین جدید خودم، آثاری را روی صحنه ببرم و صحبت‌هایی با بازیگران کارها نیز داشتم ولی فعلا شرایط بسامانی مخصوصا برای تئاتر و سینما نیست. امیدوارم این قضیه به زودی حل شود.

کارگردان نمایش‌های «شب‌های آوینیون» و «والس مرده شوران» تعطیلی پیش آمده و قرنطینه خانگی را فرصت مناسبی برای رسیدگی به ایده‌های قبلی خود و سر و سامان دادن به آن‌ها و همچنین پرداختن به ایده‌های ذهنی جدید خود دانست.

نریمانی تأکید کرد: با این وضعیت عطشم برای کارگردان بسیار زیاد شده است زیرا شرایط شیوع ویروس کرونا نشان داد که باید از فرصت‌های خودمان به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم. این اتفاق تلنگری برای همه ما بود. امیدوارم بعد از حل شدن مشکل شیوع ویروس کرونا، بچه‌های تئاتری با انرژی مضاعفی کار خود را از سر بگیرند.

این هنرمند با سابقه تئاتر در بخش پایانی سخنان خود تصریح کرد: امیدوارم شرایط پیش آمده کمک کند تا با آغاز به کار مجدد تئاتر، آثاری که اصالت تئاتری دارند روی صحنه بروند و نمایش‌های صرفا تجاری و همچنین تهیه کنندگانی که تئاتری نبودند کمی عقب نشینی کنند و راه برای فعالیت گروه‌های خوب تئاتری باز شود تا با آثار خود که هم تماشاگر پسند هستند و هم کیفیت قابل قبول تئاتری دارند، تماشاگر را بار دیگر با تئاتر آشتی دهند.


منبع: خبرگزاری مهر