استوارت گودمن عکاس و نویسنده به خاطر کروناویروس و ویکتور اسکربنسکی عکاس چهره‌های مشهور در ۹۰ سالگی و بر اثر بیماری سرطان، درگذشتند.

پایگاه خبری تئاتر: استوارت گودمن عکاس و نویسنده بریتانیایی در ۷۳ سالگی به خاطر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده است.

این در حالی است که جدیدترین کتاب او یعنی «یک یکشنبه در ۸۲ در بازار برادوی» تنها دو هفته پیش منتشر شده بود. ایده نوشتن این کتاب عکاسی که صحنه‌هایی از بازار تئاتر شرق لندن را به تصویر می‌کشد، در حالی شکل گرفت که او آنجا به عنوان گرداننده یک مغازه کار می‌کرد.

سخنگوی ناشر این کتاب در یادبود گودمن گفت: «ما نخستین بار در سال ۲۰۱۸ با استوارت ملاقات کردیم و بسیار خوشحال شدیم که به حضور او در جمع خودمان خوش‌آمد بگوییم. عکاسی صادقانه سیاه‌وسفید او بلافاصله با ما ارتباط برقرار کرد و ما افتخار منتشر کردن کتاب او را دو هفته پیش داشتیم.»

او اضافه کرد: «بسیار خوشحالیم که استوارت توانست کتاب تمام شده‌اش را در دست بگیرد و مقدار زیاد حمایت و عشقی که این کتاب گرفته را دریافت کند. کتاب او یادبودی زیبا از اهمیت روحیه اجتماعی است و دورانی را حفظ می‌کند که می‌توانست به راحتی فراموش بشود. استوارت در یادها باقی خواهد ماند چون او از طریق عکس‌ها و کلمات زیبایی که برای‌مان باقی گذاشت زندگی می‌کند».

گودمن در فلیت استریت معروف لندن به عنوان عکاس و تدوین‌گر عکس فعالیت می‌کرد و نخستین بار طی حمله خیابان بالکومبه در سال ۱۹۷۵ بین آی‌آرای و پلیس شهری لندن نام خود را به عنوان یک عکاس برنده جوایز مختلف مطرح کرد.

از سوی دیگر ویکتور اسکربنسکی عکاس مشهوری که از چهره‌های سرشناس عکاسی می‌کرد در ۹۰ سالگی فوت شد.

او عکاس چهره‌های مشهور دنیای مد و سینما بود و از چهره‌هایی چون اورسون ولز، سیندی کرافورد، دیوید بووی و بت دیویس عکاسی کرده بود. وی در شیکاگو بر اثر سرطان درگذشت.

وی که بیشتر به عکاسی سیاه و سفید علاقه داشت از چهره‌های دیگری چون اپرا وینفری، راکول ولش، فرانسوا تروفو، ادری هپبورن و باراک و میشل اوباما هم عکاسی کرده بود.

اسکربنسکی متولد شیکاگو بود و کارش را از سال ۱۹۵۲ در همانجا آغاز کرده بود.