ابراهیم پشت کوهی نویسنده و کارگردان تئاتر عنوان کرد: من در این ایام خود را با کارهای عقب افتاده نگارشی، خواندنی و فیلم دیدن مشغول کرده ام اما خطر افسردگی جامعه را تهدید می کند و این اتفاق ناگواری برای ما می تواند باشد.

پایگاه خبری تئاتر: ابراهیم پشت کوهی کارگردان تئاتر سال گذشته را با نمایش «تنها خرچنگ خانگی لای ملافه ها لانه میکند، اتللو» به پایان برد و البته این نمایش هم به دلیل شیوع ویروس کرونا لغو اجرا شد.

نمایشنامه اقتباسی از اتللوی شکسپیر است در واقع یک بازآفرینی با شخصیت های سنتی و ایرانی جنوب کشور محسوب می شود. ابراهیم پشت کوهی تاکنون نمایشنامه های خود و اقتباس از نمایشنامه های شکسپیر را به صحنه برده است. 

پشت کوهی درباره این کار گفت: متاسفانه این کار تنها هفت ـ هشت اجرا رفت و ناتمام ماند و قرار است بعد از شروع اجراها دو مرتبه به صحنه برویم. کار را منتقدین و دوستانی که دیدند، پسندیدند تازه ما تماشاگر پیدا کرده بودیم که کار تعطیل شد.

وی در ادامه درباره برنامه های سال جدیدش توضیح داد: این روزها مشغول نگارش نمایشنامه جدیدی به نام «گرفتن روغن کوسه برای چراغ» هستم. ماجرا و فضای رئالیسم جادویی دارد اما متن اصلی از خودم است.

پشت کوهی همچنین افزود: در صورتی که کار امسال تمام شود انشاءالله به صحنه خواهم رفت.

وی چشم انداز تئاتر را مناسب ندانست و گفت: بهرحال ما باید نشانه هایی ببینیم که احساس کنیم وضعیت بهتر می شود . هرچند ما هم به امید زنده هستیم و امیدوارم که شرایط تئاتر بهتر شود اما چشم اندازی برایش ندارم.

پشت کوهی درباره شرایط خانه نشینی فعلی کرونایی گفت: من که کارم خواندن و نوشتن و فیلم دیدن است و سعی میکنم کارهای عقب افتاده ام را انجام دهم و یک سری برنامه هایم را اجرا کنم مردم هم می توانند  این کارها را بکنند.

پشت کوهی اظهار داشت: بهرحال خطر افسردگی مردم را تهدید می کند و اینجا هنرمندان شاید کاری نتوانند انجام دهند اما باید برنامه فراگیر در سطح جامعه باشد تا روحیه مردم شاد شود وگرنه جامعه ای که به لحاظ روانی از بین برود، زود فرو پاشیده می شود و متاسفانه ما هم یک برنامه هدفمند را در جامعه نمی بینیم.


منبع: خبرگزاری فارس