فیلم کوتاه «پلاک ۶۳» ساخته نازنین سادات حسینی در بخش مسابقه جشنواره نیجریه روی پرده می‌رود.

پایگاه خبری تئاتر: پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی realtime film festival در کشور نیجریه میزبان فیلم کوتاه «پلاک ۶۳» ساخته نازنین سادات حسینی از ایران است.

این جشنواره قرار بود در تاریخ ۷ تا ۱۲ ژوئن برگزار شود ولی به دلیل شیوع ویروس کرونا در تاریخ ۷ تا ۱۳ آپریل برابر با ۱۹ تا ۲۵ فروردین و به صورت آنلاین برگزار می شود.

در بیانیه این جشنواره آمده است: «در روزهایی که بسیاری از جشنواره‌ها به خاطر ویروس کرونا، برنامه‌های خود را تعطیل کرده‌اند، ما نیز به دلیل حمایت از هنرمندان و فیلمسازان با بهره‌گیری از تکنولوژی این جشنواره را برپا می‌کنیم.»

چشم‌انداز این جشنواره ساختن یک جشنواره بین‌المللی فراگیر و قابل دسترسی از راه دور و هدف آن حمایت از هنرمندان و فیلمسازان است و به تعبیر برگزارکنندگان آن «جایی که همه احساس برابری‌ کنند» ذکر شده است.

فیلم کوتاه «پلاک ۶۳» روایتگر تنهایی سالمندان و همچنین تلنگری است برای افراد جامعه و نشانگر آلزایمری است که همه ما نسبت به افراد مسن اطراف خود داریم.

این فیلم پیش‌تر در بخش نیمه‌نهایی جشنواره لیسبون پرتقال حضور داشت و این دومین حضور بین‌المللی فیلم «پلاک ۶۳» به‌شمار می‌رود.

سایر عوامل این فیلم کوتاه عبارتند از نویسنده و کارگردان: نازنین سادات حسینی، تهیه‌کننده: محمد کچوئی، تصویر، تدوین و تصحیح رنگ: محمد کچوئی، صدابردار: اسماعیل امینی، دستیار کارگردان و منشی صحنه: راضیه طاهری، گریم: فاطمه محبی، مدیر تولید: رحمان هارونی، مجری طرح: انجمن سینمای جوانان خمینی‌شهر، عکاس: نسترن سادات حسینی، بازیگران: اکرم فتاحی، شهرزاد گلکارپور، بهناز محمدحسینی، ترجمه: سیدحمید حسینی، طراح پوستر: نازنین سادات حسینی.