مدیر کل هنرهای نمایشی کشور عنوان کرد: بسته پیشنهادی ما اعم از بررسی مشاغل هنری شامل وضعیت هنرمندان، بازیگران، کارگردان ها و تماشاخانه های خصوصی برای وزارتخانه فرستاده شده است.

پایگاه خبری تئاتر: سال گذشته جلسه ستاد بحران با حضور شهرام کرمی و مسئولان تماشاخانه های خصوصی یک تا دو بار در مرکز هنرهای نمایشی تشکیل شد و صحبت هایی هم برای بررسی مشکلات هنرمندان و تماشاخانه ها در ایام تعطیلات کرونایی مطرح شد اما مدت کوتاهی پس از آن با استعفای شهرام کرمی، همه چیز معلق شد  و قادر آشنا در سمت مدیرکل هنرهای نمایشی انتخاب شد.

آشنا مدیر کل جدید هنرهای نمایشی کشور درباره تشکل ستاد بحران در تئاتر گفت: روز شنبه همین هفته جلسه شورای مدیران معاونت هنری با ریاست دکتر حسینی معاونت هنری وزیر با همین موضوع مشاغل هنری ـ بررسی وضعیت هنرمندان ، بازیگران و کارگردانان تا تماشاخانه های خصوصی و همینطور هنرمندان موسیقی و سینمایی در شرایط کرونایی و ضرر آنها تشکیل شد.

وی در ادامه افزود: در این زمینه بسته پیشنهادی آماده و به وزارتخانه ارسال شد که به نظرم می رسد با بررسی وزیر به یک جمع بندی برسیم و کار جلو برود.

آشنا تأکید کرد: ما نظراتمان در عرصه تئاتر را جمع بندی کردیم و گفتیم کارهایی که در حال اجرا بودند و به تعطیلی خوردند حمایت شوند و تماشاخانه های خصوصی هم اعم از نمایش های در حال اجرا و هم خود سالن مورد حمایت قرار بگیرند که امیدواریم در بحث حمایتی دولت که بخش های مشاغل زیانده در این ایام بود، انشالا آنجا لحاظ شود.

*پرداخت بدهی گروه ها تا نیمه اردیبهشت ماه

مدیرکل هنرهای نمایشی درباره بودجه تخصیص پیدا کرده سال 98 و اولویتی که برای پرداخت آن به هنرمندان و گروه های نمایشی دارند، گفت: ببینید من دوست ندارم مدام بگویم تا فلان موقع بدهی ها را پرداخت میکنم اما تمام تلاشم را می کنم که براساس لیستی که جلویم هست و براساس اولویت بدهی گروه ها و افراد را تا نیمه اردیبهشت پرداخت کنم، این قول را هم از وزیر و هم آقای حسینی گرفته ام و عزمم را جزم کرده ام ان شاءالله که به زودی تسویه خواهیم کرد.


منبع: خبرگزاری فارس