کارگردان فیلم سینمایی «بی‌صدا حلزون» گفت: به نظرم هانیه توسلی از جسورترین بازیگران سینمای ایران است. این را هم بگویم که از ابتدا به استفاده از بازیگران چهره در فیلمم فکر می‌کردم.

پایگاه خبری تئاتر: بهرنگ دزفولی زاده کارگردان فیلم سینمایی «بی‌صدا حلزون» پیرامون ریتم و اتمسفر این فیلم سینمایی گفت: به نظر من ریتم این فیلم کند نیست بلکه در جهت رساندن محتوا و آشنایی بیشتر و بهتر با زندگی ناشنوایان به این گونه شکل گرفت. من از اول قصد داشتم برای بهتر دیده شدن فیلم از هیچ تلاشی مضایغه نکنم.

وی درباره انتخاب بازیگران فیلم افزود: من می‌خواستم از بازیگرانی استفاده کنم که علاوه بر توانایی در ایفای چنین نقشی در اکران عموم هم بتوانند در جذب مخاطب تاثیرگذار باشند، پروسه انتخاب بازیگر ما بسیار طول کشید، از مجموعه بازیگران به نظرم هانیه توسلی از جسورترین بازیگران سینمای ایران است. این را هم بگویم که از ابتدا به استفاده از بازیگران چهره فکر می‌کردم.

دزفولی زاده درباره نگارش فیلمنامه‌ای پیرامون مشکلات کم شنوایان و ناشنوایان تاکید کرد: ما در هنگام نگارش فیلمنامه همراه با فیلمنامه نویس چندین ماه به مراکز ناشنوایان می‌رفتیم، از مشکلات و دغدغه هایشان می‌پرسیدیم و هرچیزی که باعث ایجاد درام می‌شد را جویا شدم.

دزفولی زاده در همین راستا ادامه داد: بخش کاشت حلزون در مورد ناشنوایان بخشی از فیلمنامه بود، این اتفاق شاکله قصه را تشکیل می‌داد و هیچ تبلیغی برای انجام عمومی این عمل در فیلم صورت نگرفته است. من خواستم اطلاعاتی را در این زمینه به بیننده منتقل کنم، حال انجام یا عدم انجام این عمل به مخاطب مرتبط است.

وی فیلمساز را نسبت به مشکلات اجتماعی مسئول خواند و تصریح کرد: ما فیلمسازان نسبت به جریانی چون موضوع اشنوایان مسئول هستیم، ما باید برای آموزش به جامعه پیرامون زندگی در کنار ناشنوایان وقت بگذاریم، زبانشان را بشناسیم و ارتباط بهتری با آنها برقرار کنیم، به شخصه از مخاطبان می خواهم که از این فیلم حمایت کنند تا از این قبیل آثار بیشتر ساخته شود.

دزفولی زاده درباره نبود فیلم در بخش سودای سیمرغ جشنواره فیلم فجر گذشته خاطرنشان کرد: این به دنبال نوعی حق خواهی است، ما می‌توانستیم در بسیاری از بخش‌های جشنواره شانس داشته باشیم، به نظر من بازی هانیه توسلی در جشنواره نادیده گرفته شد، من انتظار داشتم در بخش سودای سیمرغ باشیم، اما به نظر هیات انتخاب احترام می‌گذارم.


منبع: خبرگزاری میزان