مدیر سینما آزادی نسبت به ادامه حیات صنعت سرگرمی هشدار داد و نیم‌بها شدن قیمت بلیت را راهکاری برای دوران پساکرونا دانست.

پایگاه خبری تئاتر: سجاد نوروزی مدیر پردیس سینمایی آزادی درباره وضعیت سینماها در سال ۹۹ با توجه به تعطیلی آنها به دلیل شیوع ویروس کرونا از هفته اول اسفندماه تا امروز، گفت: در موقعیت‌های اپیدمیک مانند حالا، اولین چیزی که قربانی می‌شود، سرگرمی است. این وضعیت در همه دنیا وجود دارد و می بینیم تولید و اکران فیلم‌های سینمایی حتی در هالیوود هم متوقف شده است.

وی افزود: به نظر من سال ۹۹ برای صنعت سرگرمی، سال انهدام است زیرا نه فقط درگیر تعطیلی هستیم بلکه چشم‌اندازی روشن یا حتی قابل تحلیل هم وجود ندارد. حتی حالا که نیمه فروردین هستیم، نمی‌توانیم درباره وضعیت اواخر این ماه صحبت کنیم. به طور کلی در سال ۱۳۹۹ شمسی – ۲۰۲۰ میلادی، چیزی به اسم سرگرمی وجود نخواهد داشت و موضوعیتی هم نخواهد داشت.

نوروزی بیان کرد: با اتفاقات کرونا، عملا ۶۰ درصد سینماها ورشکسته شده‌اند زیرا اکران نوروزی فقط اکران یک ماه نبود، بلکه ذخیره سالانه سینماداران محسوب می‌شد. در بعضی مواقعِ سال مانند ماه رمضان و ماه محرم، فروش سینما بسیار پایین است به علاوه این که سینماها دو شیفت نیرو لازم و هزینه‌های جاری فراوانی نیز دارند.

مدیر سینما آزادی درباره وضعیت سینماها پس از پایان همه‌گیری ویروس کرونا اظهار کرد: ما در کشورمان صنعت نیم‌بند سینما را داریم که با همه ایرادات و مشکلات به بخشی از جامعه سرویس‌دهی می‌کرده است. این سرویس‌دهی برای روزگار بعد از کرونا بسیار حیاتی است و اگر دچار اختلال کارکردی شود، با مشکلات عجیب‌وغریبی مواجه خواهیم شد.


منبع: خبرگزاری صبا