یک تهیه‌کننده سینما درباره عرضه فیلم‌های سینمایی در شبکه نمایش خانگی گفت: در شرایط قرنطینه به خاطر شیوع کرونا در کشور، فیلم‌ها و آثار سینمایی همراه خوبی برای مردم بوده است و باید از این بستر به خوبی استفاده کنیم.

پایگاه خبری تئاتر: محمدحسین قاسمی با بیان این‌که اکثر تولیدکننده‌های فیلم در دنیا با مشکل مواجه شده‌اند گفت: هفته گذشته بزرگترین کمپانی سالن‌دار در آمریکا اعلام ورشکستگی کرد؛ در شرایطی که تولیدکننده بستر عرضه ندارد آسیب می‌بیند بنابراین همان گونه که به فکر سالن‌ها هستیم باید به فکر تولیدکننده نیز باشیم.

تهیه کننده«شبی که ماه کامل شد» اظهار کرد: شرکتی مانند «نتفلیکس» در طول سال تولیدات پرهزینه مجزایی برای نمایش آنلاین دارد. سوال این است که آیا ضرر می‌کنند؟ و یا بستر آنلاین مخاطبش کم است؟ به هیچ وجه چنین نیست. باید زیرساخت‌های لازم را بوجود آوریم و درنظر داشته باشیم که شبکه نمایش خانگی راهکار خوبی برای نمایش آنلاین فیلم‌ها است.

قاسمی با بیان این‌که باید توجه داشت که تولیدکننده ضرر نکند، خاطرنشان کرد: شرایط باید به شکلی باشد که مشارکت بین تولیدکننده و عرضه‌کننده به شکل درستی پیش برود و موجب سوددهی شود.

وی با بیان اینکه باید برخورد درستی با این موضوع داشته باشیم تا آثار سینمایی آسیب نبینند، گفت: قطعا اگر در این طرح درست عمل کنیم هم عرضه‌کننده سود می‌برد و هم مخاطب اصلی که مردم هستند، راضی می‌شوند.

تهیه کننده «نفس» یادآور شد: قطعا در سازمان سینمایی تحقیقانی برای عرضه آنلاین فیلم‌ها صورت گرفته و بعد این طرح مطرح شده است. عرضه‌کننده‌ها و تولیدکننده‌هایی وجود دارند که در این زمینه تحقیقاتی انجام داده‌اند و خوب است تا از تجربیات آنها هم استفاده شود و در جلسات حضور داشته باشند.

قاسمی خاطرنشان کرد: نمایش آثار سینمایی در شبکه نمایش خانگی عرصه بسیار خوبی است اما برای این کار باید با برنامه جلو رفت و همه جوانب را درنظر گرفت.


منبع: خبرگزاری ایسنا