گلاب آدینه بازیگر پیشکسوت سینما و تئاتر اولین تجربه موسیقایی خود را با همراهی هانیبال یوسف به روی صحنه خواهد برد.

پایگاه خبری تئاتر: گلاب آدینه در این باره توضیح داد: از آنجا که کنسرت هانیبال یوسف با حرکت همراه است و این حرکت‌ها به هماهنگی و تمرکز زیادی احتیاج دارد، من این کار را با آغوش باز پذیرفتم.

او ادامه داد: دخترم نورا در گروه مسایا و به رهبری هانیبال یوسف فعالیت دارد و من هم پس از دخترم به این گروه پیوستم تا تمرکز هانیبال تنها بر روی موسیقی باشد و من بر روی حرکات کار کنم.

وی درباره نوع حرکات این گروه افزود: کسانی که در گروه کر فعالیت دارند به انجام حرکات پیچیده عادت ندارند و بنابراین سعی کردیم با نوعی دست زدن‌ها و حرکت‌های هماهنگ کاری را انجام دهیم که علاوه بر گوش‌نواز بودن جذابیت بصری هم داشته باشد.

هانیبال یوسف نیز که قرار است با همکاری گروه مسایا موسیقی سیاه‌پوستان را در تالار وحدت به روی صحنه ببرد، توضیح داد: کنسرت ما پس از چند تجربه متفاوت به روی صحنه می‌رود و این بار هم قرار است تجربیات جدیدی را با مخاطبان‌مان را به اشتراک بگذاریم. سعی ما همیشه بر این است که نگرشی خاص را از طریق موسیقی به مخاطب ارائه دهیم.

این آهنگساز آشوری ادامه داد: ترکیب ما در این کنسرت موسیقی سیاه‌پوستان است که سال‌ها به صورت برده و با رنج فراوان زندگی می‌کردند اما روزنه امیدی به خداوند داشتند که آن‌ها را نجات دهد.

او درباره موسیقی سیاه‌پوستان توضیح داد: این موسیقی به قدری جهانی شده که شاید خیلی‌ها ندانند سبک جاز از دل این موسیقی بیرون آمده است یا حتی موسیقی پاپ ایران بهره زیادی از این موسیقی گرفته و هم‌اکنون ما قرار است چنین رپرتوآری را به زبان انگلیسی به روی صحنه ببریم.

هانیبال یوسف با بیان اینکه برای این کنسرت قطعه‌ای را به زبان فارسی نیز ساخته است، توضیح داد: این قطعه به سبک موسیقی گاسپل و ایرانی شده این سبک است البته در کنسرت ما و در تمام لحظاتش حرکت و هیجان جریان دارد، بنابراین ما از گلاب آدینه درخواست کردیم تا برای طراحی حرکت در کنار ما باشد.

او همچنین گفت: هیجان و شوری در این موسیقی هست که با تنظیم‌هایی با ظرافت خاص و هنری همراه می‌شود.

آنسامبل مسایا 11، 12 و 13 تیرماه با اجرای قطعاتی از موسیقی سیاه‌پوستان در تالار وحدت به روی صحنه خواهد رفت.