خانه عروسک در این روزهای کرونایی به محل گردآوری و توزیع تجهیزات مبارزه علیه ویروس کرونا تبدیل شده است.

پایگاه خبری تئاتر: خانه عروسک که قرار بود در اسفندماه سال گذشته اولین جشنواره بین‌المللی عروسکی یزد را رقم بزند، با شیوع بیماری کرونا ضمن تعلیق این رویداد فرهنگی اقدام به همکاری با دیگر فعالان حوزه مبارزه با بیماری کرونا کرده است. این مؤسسه فرهنگی با حضور چهره‌هایی چون مرضیه برومند و رخشان بنی‌اعتماد به پویش درمانگران ایران پیوسته است.

در دلنوشته‌ای که خانه عروسک در فضای مجازی منتشر کرده درباره این تغییر رویکرد نوشته شده است:

"قرار بود نهم اسفندماه، "اولین جشنواره بین‌المللی عروسکی یزد" با همکاری "خانه عروسک" طی مراسمی زیبا و با شکوه برگزار شود که ناگهان جناب کرونا بی‌دعوت تشریف آوردند و همه‌چیز به هم ریخت. دست از پا درازتر برگشتیم تهران و به خونه‌هامون پناه بردیم، ساختمان خانه عروسک یک‌مرتبه سوت و کور شد، عروسک‌ها تنها شدند و محمدآقا سرایدار افغانستانیِ ما که دلش رو برای سفر یزد صابون زده بود، کنار عروسک‌ها زانوی غم بغل کرد.

پویش درمانگران ایران (یادا) که شکل گرفت، خانه عروسک شد محل گردآوری و توزیع تجهیزات و بنفشه بدیعی که قرار بود دبیر جشنواره یزد باشه، با همکاری بیش از 50 نفر از هنرمندان عروسکی شروع کردن به تولید شیلدهای محافظتی و با تولید پنجاه‌هزار شیلد، کاری کردند کارستان!

طی یک ماهی که پشت سر گذاشتیم با کمک شما تونستیم بخشی از نیاز جامعه درمانی کشور رو به ویژه در شهرهای محروم برطرف کنیم، اما متأسفانه انگار ماجرا ادامه داره و باز هم به کمک و همراهی شما نیاز داریم." 

خانه عروسک مکانی است که مرضیه برومند دبیر جشنواره تئاتر عروسکی با کمک شهرداری آن را در اختیار گرفت تا به عنوان پاتوق هنرمندان تئاتر عروسکی مورد استفاده قرار گیرد.

خانه عروسک به منظور تداوم فعالیت‌های مردمی خود دو حساب بانکی را نیز برای همیاری مردم معرفی کرده است.