بهنود محمدی پور، کارگردان تئاتر از آماده سازی نمایش «سوپراستار» برای اجرا در نیمه اول سال 99 خبر داد.

پایگاه خبری تئاتر: بهنود محمدی پور، کارگردان تئاتر ضمن بیان این مطلب گفت: انتهای سال گذشته نمایش «عجیب السلطنه» را روی صحنه داشتم که پس از نیمی از اجرا و شیوع ویروس کرونا، کار تعطیل شد. 

وی با اشاره به اینکه پارسال شب هایی را گذراندند که بلیت فروش رفته بود اما مخاطب در سالن نبود، گفت: به نظر من امسال هم مدتی این شرایط را تجربه خواهیم کرد تا اعتماد مردم برای حضور در سالن های سینما و تئاتر جلب شود.

محمدی پور در ادامه افزود: در خود ووهان چین دو سالن سینما وجود دارد که این روزها بازگشایی شده اما روزانه چند نفر بیشتر مخاطب ندارد.

این کارگردان تئاتر درباره ادامه اجراهای عجیب السلطنه در سنگلج گفت: طبق مذاکراتم با مدیر تماشاخانه سنگلج بعید است که عجیب السلطنه را مجدد اجرا ببریم و از اصول حرفه ای تئاتر هم به دور است.

وی با ابراز نگرانی اش از فعالیت مجدد مردم در مشاغل مختلف در ایام کرونایی گفت: این شرایط نتیجه ای بیشتر از این در بر ندارد که همه در کنار هم خیلی دوستانه کرونا بگیریم و دیگر هیچوقت سالن های سینما و تئاتر باز نشود چون از همه مکان های عمومی متراکم تر است. الان کشوری مثل لهستان 780 میلیون یورو توسط متولیان فرهنگ و هنرشان ، فقط به فعالیت های هنری وام داده اند یعنی فقط تئاتر و سینما که البته فکر نمیکنم در سال های اخیر هیچوقت اسمی از فیلم و تئاتر لهستان شنیده باشیم.

محمدی پور یادآور شد: طبق گفته وزارت بهداشت ما رویه کرونا در ایران تغییر کرده این یعنی ویروس  با ما تغییر شکل داده و در بدنمان منتقل می شود حال ممکن است از طرقی که فکرش را نکنیم هم منتقل شود مسئله این است که نباید ویروس را شوخی بگیریم.

وی درباره دیگر نمایش در دست کارش  گفت: من امسال یک نمایشنامه به سالن حافظ ارائه داده بودم و طبق برنامه قبلی قرار بود تیر یا مرداد اجرا برویم که الان دیگر مشخص نیست. هر چند اصلا اعلام رسمی بابت زمان اجراها نداریم اما با توجه به شرایط نیمه اول سال سالن حافظ نمایش سوپراستار نوشته خودم را اجرا خواهم رفت، این نمایش هفده بازیگر خواهد داشت.


منبع: خبرگزاری فارس