پایگاه خبری تئاتر: محمد ذوقی مدیر روابط عمومی سازمان اوج در گفت وگو با برنامه رادیویی «پشت صحنه» درباره منطق اقتصادی اکران اینترنتی «خروج» حاتمیکیا گفت: هزینه تولید این فیلم ۹ میلیارد تومان شده است. فرض کنید الان کرونایی نبود و ما قرار بود در سینما فیلم را اکران کنیم، نهایت با حدود ۱۲میلیارد می فروختیم. از این رقم یک سوم آن سهم فیلمساز میشود؛ یعنی حدود ۴ میلیارد نصیب فیلمساز می شود.
وی ادامه داد: طبیعتا وقتی ما دچار کرونا شدیم و سینماها باز شوند؛ این رقم کمتر می شود؛ چون ما چند ماه را از دست دادیم و زمان اکران فیلم ها نیز فشرده تر می شود. یعنی اگه بدون کرونا ۷هفته می توانستیم روی پرده باشیم با کرونا ۵هفته روی پرده سینما هستیم.
مدیر روابط عمومی موسسه اوج در پاسخ به سوال مجری برنامه در مورد اینکه با توجه به اینکه مساله قاچاق فیلم بدیهی بود با چه منطقی فیلم را در اینترنت اکران کردید، تاکید کرد: ما میدانستیم فیلم قاچاق میشود و آمادگی آن را داشتیم و از این اتفاق تعجب نکردیم.اما در اکران اینترنتی حداقل ۷۰درصد فروش در vod ها به فیلمساز می رسد. یعنی اگر ۵۰۰ هزار نفر این فیلم را با قیمت بلیت ۱۲ هزار تومانی ببینند بیش از ۴میلیارد تومن نصیب ما می شود.
ذوقی اظهارداشت: حتی اگر فروش آنچنانی هم نداشته باشیم باز هم به موفقیت رسیده ایم؛ چون ما دو اتفاق مهم را رقم زدیم. یکی اینکه مسئولیت اجتماعی در ایام کرونا احساس می کردیم و باید انجامش می دادیم. دوم اینکه یک اتفاق جدیدی که در دنیا رایج است را در ایران خلق کردیم. این مسیر هندسه توزیع سینمای ایران را به نفع مردم و فیلمساز تغییر می دهد.