چندین بازیگران و فعال عرصه تئاتر این روزها به تماشای نمايش «هوموريباس» رفته‌اند که از میان آنها می‌توان به گلاب آدینه، شیرین بینا، هنگامه قاضیانی و نورا هاشمی اشاره کرد.

پایگاه خبری تئاتر: گلاب آدينه بعد از ديدن اجراي نمايش هوموريباس به كارگرداني ياسرخاسب گفت: اگر چنين نمايشي در خارج از كشور، در سيرك افتاب اجرا شود، مبالغي كلان براي توليد آن هزينه مي‌شود.

بازيگر نمايش بيوه هاي غمگين سالار جنگ که میهمان روز سوم اجراي نمايش هوموريباس بود، درباره این نمایش گفت: من بعد از ديدن نمايش از اين همه تلاش، كوشش، ايثار، ازخودگذشتگي و پشتكار گروه لذت بردم. اگر چنين نمايشي در خارج از كشور و در سيرك افتاب اجرا مي رفت, با هزينه هاي گزاف و بالا بود; اما در اينجا با عشق و علاقه و خطر كردن اتفاق مي افتد. من از اينجا كه بروم از همه دوستان و علاقه مندان تاتر دعوت خواهم كرد تا به ديدن نمايش بيايند واز ديدن آن لذت ببرند.

 

شيرين بينا: هوموريباس آن قدر هیجان داشت که گذر زمان را نفهمیدم!

شيرين بينا پس از تماشاي نمايش هوموريباس با تحسین حركات و فرم‌های به نمایش درآمده در این اثر نمایشی، گفت: حرکات زيبا و فرم‌هاي جالب و بي‌نظير نمايش موجب ذوق‌زدگي و همچنين افتخار من به بچه‌هاي پر انرژي وخوب و خلاق اين مرز وبوم شد؛ چرا كه اگر اين كار را عده‌اي خارجي در جشنواره‌اي در ايران اجرا مي‌كردند، همه نمايش را خارق العاده و عجيب مي‌ديديم.

بازيگر نمايش بيوه هاي غمگين سالارجنگ و فیلم بوی پیراهن یوسف، در ادامه بيان داشت: من گذر زمان را به خاطر هيجان بالاي نمايش و حركات زياد وپيچيده آن اصلا متوجه نشدم و فقط انتظار ديدن حركت زيباي بعدي را مي‌كشيدم. قصه نمايش فوق العاده بود. مرا مجذوب خود كرد. به همين دليل حتما چند بار ديگر به ديدن اين نمايش خواهم امد و به همه دوستداران تئاتر توصيه مي‌كنم به ديدن نمايش بيايند و از ديدن اين نوع نمايش كه براي اولين بار است در كشو ر ما اجرا مي‌شود، لذت ببرند.

هنگامه قاضیانی: امیدوارم یاسر خاسب و گروهش از خطرات احتمالی بگذرند!

هنگامی قاضیانی پس از دیدن نمایش هوموريباس ضمن تاکید بر این که معمولاً دوست ندارد زیاد در ارتباط با کارهای یاسر خاسب صحبت کند، بیان کرد: نه اينكه بخواهم از او بت بسازم چرا كه زمان براي ياسر خاسب سالهاست كه تصميم گرفته و او را تثبيت كرده است و دليلش اين است که در زماني كه خيلي از آدم‌ها با استفاده از رابطه در داخل و خارج ازكشور تلاش مي‌كردند بدرخشند و بمانند، ياسر با وجود و استقامت خويش توانست چند قاره را مورد پوشش حضور خود قرار دهد.

بازيگر نمايش كاليگولا در ادامه گفت: من هميشه مشتاقانه در اولين روزهاي اجرايش به ديدن نمايش مي‌آيم تا براي خاسب و گروهش در مقابل خطرات احتمالي از خدا ارزوي موفقيت و سلامتي كنم چرا كه كارهاي او خارج از عرف اجرا در ايران و امكانات موجود است. البته اين غر زدن نيست چرا كه به نظرم به جا غر مي‌زنم و فقط مي‌توانم در مقابل اين همه تواضع، استقامت و پشتكار گروه تعظيم كنم.

 قاضیانی ادامه داد: هركس با ديدگاه خويش كار را مي‌بيند و من شايد به دليل خواندن فلسفه، در این كار فلسفه افرينش و بهشت و دوزخ و برزخ  دانته را ديدم؛ تاريكي و نور چيزي كه انسان تا ابد با ان درگير است. حتما مردم با شعور و بافرهنگ ما مي‌آيند، كار را مي‌بينند و نظرات و ديدگاهشان را بيان مي‌كنند. 

 

نورا هاشمی: هوموریباس جذاب و هیجان‌انگیز بود

نورا هاشمی هم از جمله بازیگران تئاتر و سینماست که در سومین شب اجرای هوموریباس میهمان این گروه بود. او این نمایش را «جذاب، هيجان انگيز و جالب» دانست و تاکید کرد: به خصوص بازي و حركات ياسر خاسب را خیلی دوست داشتم و این باعث شد به اين فكر كنم اگر او در كشور ديگري بود چه اتفاقي برايش مي‌افتاد؟

بازيگر نمايش بيوه هاي غمگين سالار جنگ، ادامه داد: در طول نمايش مدام دچار هيجان و دلهره بودم, كه اتفاقي بدي براي ياسر خاسب و گروهش نيفتد. براي  گروه ارزوي موفقيت وشادكامي را دارم».

 

نمايش هوموريباس بر مبنای روح و انرژی اجرا می‌شود و به دنبال شناساندن جهان ناشناخته‌ای از انسان است  و یک داستان اسطوره‌ای دارد که به لحاظ اجرایی در تاریخ تئاتر ایران کم‌نظیر است. گروه بین‌المللی «بدن دیوانه» که ترکیبی حرفه‌ای از هنرهای گوناگون همچون (نمایشی، رزمی، موسیقی، تجسمی و ....) است، این نمایش را اجرا می‌کنند.

این نمايش به كارگرداني ياسر خاسب از تاريخ اول تا آخر تیرماه 93، هر شب (حتي شنبه‌ها) ساعت 21:30 در تالار حافظ به روي صحنه می‌رود. در ضمن این نمایش پنجشنبه‌ها و جمعه‌ها علاوه بر سئانس 21:30، در سئانس 19:30 هم اجرا می‌شود.