با اعلام جشنواره فیلم آمریکا در دالاس، انیمیشن کوتاه «ملکوت» به کارگردانی فرنوش عابدی در پنجاهمین دوره این رویداد نمایش می‌یابد.

پایگاه خبری تئاتر: انیمیشن کوتاه «ملکوت» به کارگردانی فرنوش عابدی به پنجاهیمن دوره جشنواره بین‌المللی فیلم آمریکا «USA Film Festival» در دالاس راه یافت.

جشنواره فیلم آمریکا یکی از قدیمی‌ترین و مورد احترام‌ترین رویدادهای سینمایی در آمریکاست و اولین دوره آن در سال ۱۹۷۱ برگزار شد. این فستیوال غیر دولتی در طول نیم قرن عمر خود محملی برای نمایش و عرضه هزاران فیلم مستقل بلند، کوتاه، داستان، تجربی، انیمیشن و مستند بوده است. ایجاد کردن فرصتی برای آشنایی عموم با آثار جدید سینمایی و بررسی فیلم‌های شناخته شده با حضور استادان و تازه‌واردان این صنعت، از اهداف بنیان‌گذاران این فستیوال بوده است.

جشنواره بین‌المللی فیلم آمریکا رویدادی ۵۰ روزه است و رویدادهای جنبی آن همچون فستیوال فیلم کودکان، نمایش‌های ویژه، بزرگداشت‌ها و برنامه‌های آموزشی در طول سال جریان دارد

«ملکوت» داستان پیانیستی را روایت می‌کند که بر اثر یک حادثه یکی از دست های خود را از دست می دهد و از نواختن پیانو باز می‌ماند. او تحت عمل جراحی قرار می گیرد و دست یک مجرم مرده به او پیوند زده می شود. بعد از این عمل، پیانیست به انجام کارهای شرارت بار و کشتن آدم ها روی می‌آورد.

عوامل تولید این انیمیشن عبارتند از نویسنده و کارگردان: فرنوش عابدی، مشاور هنری: کیانوش عابدی، نگاه فردیار، طراحی کارکتر و فضا: احسان کافی، مدلسازی: سینا کوهی‌دهکردی، پینت: محدثه پیله‌وریان، ریگ و سیمولیشن: حامد پورکرمان، موسیقی و افکت: سروش عابدی، تهیه‌کننده: فرنوش عابدی، تهیه شده در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی.

پنجاهمین دوره فستیوال فیلم آمریکا قرار بود در ماه آپریل برگزار شود که به دلیل شیوع ویروس کرونا به ماه می/جون منتقل شد.