با اعلام نتفلیکس، مبلغ یک میلیون دلار برای کمک به افراد شاغل در بخش فیلم و سریال برزیل که این روزها به دلایل گوناگون در شرایط سختی هستند اختصاص یافت.

پایگاه خبری تئاتر: کمپانی نتفلیکس روز سه‌شنبه ۱۴ آپریل اعلام کرد بودجه‌ای برابر با ۵ میلیون رئال برزیل معادل یک میلیون دلار آمریکا را برای حمایت و کمک به کارگران شاغل در بخش تولیدات تلویزیونی و سینمایی برزیل که این روزها به دلیل شرایط پیش آمده ناشی از شیوع ویروس کرونا بیکار شده‌اند، اختصاص داده است.

این کمک از طریق موسسه برزیلی «ICAB» که شاخه‌ای از سازمان تولیدات مستقل سمعی‌بصری برزیل «BRAVI» است، در قالب یک پرداخت ۲۰۰ دلاری – برابر با حداقل حقوق ماهیانه در این کشور – به بیش از ۵۰۰۰ کارگر فعال در انواع حوزه‌های تولید اعم از فیلمبرداری، صدا، طراحی صحنه، گریم و لجستیک توزیع می‌ شود.

این حرکت نتفلیکس در برزیل بخشی از بودجه ۱۰۰ میلیون دلاری این کمپانی در راستای مبارزه با تاثیرات شیوع کرونا در جهان، به حساب می‌آید.

افراد واجدالشرایط در برزیل می‌توانند از روز ۲۸ آپریل برای دریافت این کمک ثبت‌نام کنند. قرار است کمیته‌ای متشکل از اعضای ICAB، BRAVI و نتفلیکس هر درخواست را ظرف مدت ۱۰ روز بررسی و پاسخ دهند.

مائورو گارسیا مدیرعامل موسسه ICAB در این‌باره گفن: ما از دیگر بازیگران این صنعت دعوت می‌کنیم که به این پویش که به طور خاص برای کمک افراد به کلیدی صنعت تولید فیلم و سریال در برزیل طراحی شده است، بپیوندند.

صنعت تولید فیلم و سریال برزیل در بدترین بحران خود در ۳۰ سال گذشته به سر می‌برد؛ بحرانی که حتی پیش از گرفتاری‌های مربوط به کرونا آغاز شده بود. در حقیقت یکی گرفتاری‌های بزرگ این بخش در برزیل سیاست‌های دولت راست‌گرای افراطی ژائیر بولسونارو، رییس‌جمهور این کشور است که با معلق کردن بودجه‌های مربوط به صندوق توسعه امور سمعی‌بصری این کشور روند کار در این حوزه را با مشکلات جدی مواجه کرده است. حالا با افزوده شدن مشکلات ناشی از شیوع بیماری کرونا در برزیل و متوقف شدن تمامی تولیدات سینمایی و تعطیلی سالن‌های نمایش، صنعت سینما در این کشور به مرحله فلجی کامل رسیده است.

نتفلیکس در ماه آپریل سال گذشته اعلام کرد که ۳۰ پروژه – اعم از فیلم و سریال – را در کشور برزیل در دست تولید دارد. این کمپانی در سال گذشته میلادی ۱۱ سریال اورجینال برزیلی را عرضه کرد که محبوب‌ترین آن‌ها درام «Sintonia» بود.

اولین فیلم برزیلی نتفلیکس یعنی کمدی «حالت هواپیما – Flight Mode» به کارگردانی سزار رودریگز، در ۲۳ ژانویه ۲۰۲۰ عرضه شد که با کسب آماری در حدود ۲۸ میلیون مخاطب به پربیننده‌ترین فیلم غیرانگلیسی زبان نتفلیکس بدل شد.