بهروز غریب‌پور که در نمایش «بینوایان» با باقر صحرارودی همکاری داشته است، با ابراز تأسف از درگذشت این بازیگر گفت: باقر صحرارودی فرد خودساخته‌ای بود و وقتی نقشی جدی به او محول می‌شد، همه تلاشش را به کار می‌گرفت تا آن نقش را به نحو شایسته‌ای ایفا کند.

پایگاه خبری تئاتر: این کارگردان تئاتر یادآور شد: باقر صحرارودی در نمایش «بینوایان» نقش «تناردیه» را بازی می‌کرد که دارای ابعاد پیچیده‌ای بود اما او با تمام مهارت و توانایی‌اش این نقش را مطابق تصویر ذهنی من اجرا کرد که یکی از نقش‌های ماندگار تئاتر ما شد.

غریب‌پور با اشاره به حضور پررنگ صحرارودی در آثار تصویری اضافه کرد: البته باقر صحرارودی کمتر در تئاتر حضور داشت. من فقط در یک کار صحنه‌ای و یک تله‌تئاتر با او همکاری داشتم اما او استعداد فوق‌العاده‌ای در ایفای نقش‌های کمیک داشت.

این هنرمند تئاتر، صحرارودی را فردی بسیار اهل مطالعه و شعر توصیف کرد و افزود: او به‌ویژه علاقه زیادی به مضامین عرفانی داشت و هرچند شرایط زندگی‌اش باعث شد گاهی به سمت کارهای سطحی گرایش پیدا کند اما آدمی عمیق بود.

کارگردان «کلبه عم تم» اضافه کرد: در پروسه تمرین و اجرای «بینوایان»، گفت‌و‌گوهای زیادی با او داشتیم و او خاطراتی را از دوران دشوار کودکی‌اش برایم تعریف می‌کرد که چگونه با وجود شرایطی بسیار دشوار و فقر زیاد، برای مطالعه و خواندن رمان وقت می‌گذاشته است.

بهروز غریب‌پور در پایان، یاد صحرارودی را گرامی داشت و گفت: فرد خودساخته‌ای بود و در زندگی‌اش سختی‌های زیادی کشید اما اگر نقشی جدی به او محول می‌شد، در ایفای آن بسیار تلاش می‌کرد.

باقر صحرارودی شامگاه 8 تیر ماه از دنیا رفت.