آرش دادگر اجرای نمایش «هملت» در شهرستان‌ها را منوط به حمایت کامل از گروه اجرایی این اثر دانست.

پایگاه خبری تئاتر: این کارگردان تئاتر که به تازگی اجرای نمایش «هملت» را به پایان برده است، درباره احتمال اجرای این نمایش در شهرهای دیگر گفت: قطعا دوست داریم نمایش را در شهرهای دیگر اجرا کنیم اما هزینه این اجراها بالاست. انتقال دکور دشوار و تعداد بازیگران هم بسیار زیاد است. ضمن اینکه سالن اجرا هم مسئله دیگری است چون معمولا در شهرهای دیگر کمتر سالن بلک‌باکس داریم و این نمایش مناسب اجرا در سالن قاب صحنه‌ای نیست.

دادگر اضافه کرد: در حال حاضر شیراز فیلم نمایش را از ما خواسته است اما اجرای «هملت» در شهرهای دیگر بیشتر به مسائل مالی برمی‌گردد. اعضای گروه ما نه جوان هستند و نه آماتور، بنابراین باید دستمزد خود را بگیرند.

او یادآور شد: البته در گذشته کارگردان‌هایی بوده‌اند که نمایش‌هایی پربازیگر را در شهرهای دیگر اجرا کرده‌اند اما به طور کامل از آن‌ها حمایت شده است. ما هم برای اجرای «هملت» در شهرهای دیگر باید کاملا دلگرم باشیم اما اگر بازاری نگاه شود، ترجیح می‌دهم اصلا اتفاق نیفتد.

دادگر که به خاطر اجرای این نمایش در جشنواره سی‌ودوم تئاتر فجر بیشترین جوایز را گرفته بود با اظهار تأسف از اینکه اثر برگزیده جشنواره فجر بدون هیچ حمایت مالی اجرای عمومی شده است، گفت: همه جای دنیا وقتی هنرمندی کار خوبی اجرا می‌کند از او حمایت می‌کنند تا پیشرفت کند اما اینجا آنقدر حمایت نمی‌کنند که آن فرد پشیمان شود.

 نمایش «هملت» به کارگردانی آرش دادگر سال گذشته در جشنواره تئاتر فجر به صحنه رفت و با دریافت بیشترین جوایز به عنوان اثر برگزیده جشنواره انتخاب شد.

به تازگی اجرای عمومی این نمایش در تالار استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر به پایان رسیده است.